یادداشت/ موسی‌الرضا عبداللهی

پیشرفت‌های صنعت دفاعی تجلی مقاومت در دوران دفاع مقدس

تحوّل عظیم در صنعت دفاعی که در سالیان پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس علی‌رغم وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها رقم خورد از عظیم‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس است که دوست و دشمن را به تحیّر و تعجب واداشته است.
کد خبر: ۵۴۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳ - 22August 2022

گروه استان‌های دفاع‌پرس- موسی‌الرضا عبداللهی؛ «ما می‌توانیم» شعاری بود که با رجزخوانی‌های حماسه‌آفرینان دفاع مقدس بر سر زبان‌ها افتاد و به فرهنگ جامعه تبدیل شد. این باور قلبی پایه‌گذار نهضتی شد تا بدون مداخله مستشاران خارجی و با تکیه به استعدادها و توانایی‌های داخلی صنعت دفاعی به خودکفایی برسد.

صنعت دفاعی ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی توسط ۳۵ هزار مستشار آمریکایی اداره می‌شد و آن‌ها نیازهای آموزشی و علمی کشور را در عرصه نظامی شناسایی می‌کردند، اما امروز به برکت استقامت مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس این صنعت پیشرفت‌های چشمگیری داشته تا جایی که فضا نیز در سایه علوم و صنایع مدرن نوین به تسخیر دانشمندان ایرانی درآمده است.

دانشمندان بومی کشور با بهره‌گیری از نبوغ جوانان نخبه و تجارب دفاع مقدس صنعت پیشرفته دفاعی را به خدمت گرفته و با تولید و ساخت موشک و پهپادهای مجهز، هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از مرزهای ایران اسلامی خواب را از چشمان ابرقدرت‌ها و کارترهای تولید سلاح و جنگ‌افزارهای نظامی گرفته است.

کشوری که به دلیل وابستگی حاکمان بی‌لیاقت آن به استکبار، تا ۴۴ سال قبل برای جزئی‌ترین تجهیزات، ادوات و تسلیحات نظامی باید با خواری و ذلت دست به دامان بیگانگان می‌شد امروز با تجربیات حاصل شده از دوران دفاع مقدس و کاربردی کردن آن قادر است پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها و تجهیزات نظامی مورد استفاده کشور را در راستای حفظ و تقویت امنیت پایدار در حوزه‌های مختلف به پشتوانه خلاقیّت و استعدادهای داخلی و نسل پرورش‌یافته دفاع مقدس در کمترین زمان ممکن تولید کند و در نمایشگاه‌های بین‌المللی در مقابل چشم همگان قرار دهد تا کشور را از مصرف‌گرایی به سمت صادرات تولیدات دانش‌بنیان دفاعی و غیر دفاعی سوق دهد.

تحوّل عظیم در صنعت دفاعی که در سالیان پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس علی‌رغم وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها رقم خورد از باشکوه‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس است که دوست و دشمن را به تحیّر و تعجب واداشته است.

امروز پیشرفت صنایع دفاعی کشور در عرصه‌هایی همچون هوافضا، پزشکی، نظامی، الکترونیک، مهندسی و پتروشیمی ازجمله افتخاراتی است که باید در مقابل شکوه و عظمت آن سجده شکر بجا آورد.

در دنیا پیشرفت‌های صنعت دفاعی به‌عنوان یکی از ابزار تأمین اقتدار هر کشور، جزو طبقه‌بندی سری و فوق سری قرار دارد و نمی‌توان آن را آشکار کرد، این خاصیت دانش و تاکتیک امنیت در دنیاست؛ بر همین اساس پیشرفت صنایع دفاعی کشور ورای اطلاعاتی است که رسانه‌ای شده است.

نجات کشور از شرایط مستشاری نظامی به شاخصه‌های قدرت و اقتدار در حوزه‌های صنعت دفاعی در هیچ دوره‌ای از تاریخ ۲۵۰۰ ساله گذشته این کشور مقتدر و اصیل فرهنگی تکرار نشده است که این شکوه و عظمت جمهوری اسلامی را باید با تمام وجود به ملّت ایران تبریک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار