یادداشت/ موسی‌الرضا عبداللهی

فضای مجازی خط مقدم جهاد تبیین

با توجه به بهره‌گیری نسل جوان از رسانه و فضای مجازی، این عرصه خط مقدم جهاد تبیین به شمار می‌رود؛ بر همین اساس کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند باید با ارتقای سواد رسانه‌ای خود میدان‌دار جهاد تبیین باشند و با روشنگری و بیان حقایق در فضای مجازی از تحریف تاریخ انقلاب اسلامی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۵۸۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲ - 05April 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس - «موسی‌الرضا عبداللهی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ در جنگ ترکیبی تشخیص خط مقدم بسیار حائز اهمیت است. پرداختن به تمام ابعاد هجومی، طراحی نقشه عملیاتی، آفندی و پدافندی برای کسب پیروزی یک امر حیاتی و ضروری است و باید از ورود به حاشیه‌سازی‌ها، بهانه‌تراشی‌ها، فرضیه‌سازی‌ها و القای یأس و ناامیدی پرهیز کرد چراکه نمی‌توان بر دشمن چیره شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس یک تجربه میدانی، مقابله با دشمن را در جنگ ترکیبی توصیه می‌کنند و جهاد تبیین در حوزه‌های مختلف را بعنوان راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن همواره مورد تأکید قرار می‌دهند. معظم له در این خصوص می‌فرمایند: «ما باید مباحثی که دشمن قصد بزرگنمایی آنها را دارد و به آن می‌پردازد بررسی کنیم و به مسائلی که موجب نگرانی دشمن است پرداخته و تبیین و روشنگری داشته باشیم.»

براساس این فرمایش فرمانده معظم کل قوا و تجربه بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی به ما آموخته است هرگاه دولتمردان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی آغازگر یک حرکت و تصمیم جدّی و کارساز برای کشور بوده‌اند، دشمن بلافاصله با تمام توان و عوامل خود درصدد برآمده که آن موفقیّت را به حاشیه بکشاند و برای نابودی آن فرضیه‌سازی کند.

نظام سلطه با کمک عوامل نفوذی تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفته تا با ارائه تصویری غلط از عملکرد نظام، یأس و ناامیدی را در جامعه القا کند که برای مقابله با این راهبرد خصمانه دشمن باید جهاد تبیین صورت بگیرد.

لازمه جهاد تبیین این است که نیروهای دلسوز انقلاب اسلامی پشتیبانی از نظام مقدس اسلامی را یکی از مهم‌ترین مسائلِ روز بدانند و فضای مجازی را خط مقدم مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دانسته و برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با تمام توان در این فضا نقش‌آفرینی کنند و با روشنگری نسبت به عملکرد نظام منصفانه میدان مبارزه را به سمتی هدایت کنند که موفقیّت‌های بیشتری برای نظام حاصل شود.

توجه به جایگاه دین در حکومتداری در راستای خدمت صادقانه یکی از ابعاد جهاد تبیین است که باید مورد توجه قرار گیرد. توجه به مواضع دشمن، دشمنی‌ها و تمجیدهای آن، از میدان‌های مبارزه در جهاد تبیین است.

بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به جامعه با استناد به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیان نقاط قوت و ضعف از ملزومات جهاد تبیین به شمار می‌رود. در این میدان نباید موفقیّت‌های مدیران خدوم در اثر بعضی از کاستی‌ها نادیده گرفت و برای اقدامات ارزشمند آن‌ها حاشیه‌سازی کرد که این امر باعث می‌شود انرژی کار صادقانه از مدیران گرفته شود، بلکه با انتقادهای مصلحانه باید میدان را به گونه‌ای مدیریّت کرد که دولتمردان با روحیه جهادی تشویق به خدمت شوند و به حرکت جهادی خود استمرار ببخشند.

جهاد تبیین در حوزه‌های مختلف، برای مقابله با جنگ ترکیبی نظام سلطه و سیاست‌های خصمانه دشمنان انقلاب اسلامی یک تکلیف ذاتی و حیاتی است. با توجه به بهره‌گیری نوجوانان و جوانان از رسانه و فضای مجازی این فضا خط مقدم جهاد تبیین به شمار می‌رود که آحاد جامعه و کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند باید با ارتقای سواد رسانه‌ای خود در این عرصه میدان‌داری کنند و با روشنگری و بیان حقایق در فضای مجازی از تحریف تاریخ انقلاب اسلامی برای نسلی که دوران ستمشاهی و مجاهدت‌های مردم را برای پیروزی انقلاب را ندیده و یا دفاع مقدس را درک نکردند جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار