همزمان با نخستین روز هفته دولت صورت گرفت؛

بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی و ارتقاء کیفی آب «بانه»

پروژه‌های نصب و راه‌اندازی سیستم و مخزن ازن‌زنی تصفیه‌خانه آب «بانه» و انتقال آب از چشمه «کانی اصحاب» به سد «سبدلو» با حضور استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۴۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ - 24August 2022

پروژه های آبرسانی و ارتقای کیفی آب بانه با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، همزمان با نخستین روز از هفته دولت، پروژه‌های نصب و راه‌اندازی سیستم و مخزن ازن‌زنی تصفیه‌خانه آب «بانه» و انتقال آب از چشمه «کانی اصحاب» به سد «سبدلو»، امروز (چهارشنبه) با حضور «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل انتقال آب چشمه «کانی اصحاب» به سد «سبدلو» با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، تهیه و نصب و راه‌اندازی سیستم کامل ازن‌زنی تصفیه‌خانه آب «بانه» با اعتبار ۳۳.۴ میلیارد ریال و احداث مخزن ازن‌زنی تصفیه خانه آب «بانه» با اعتبار ۱۲.۴ میلیارد ریال بودند که امروز افتتاح شدند.

در این مراسم «محمد فرهاد» مدیرعامل شرکت «آبفا» کردستان، اظهار داشت: پروژه نصب و راه‌اندازی سیستم و مخزن ازن‌زنی با هدف ارتقای کیفی و همچنین کاهش طعم و بوی آب ناشی از تغذیه‌گرایی سد «بانه» در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت «آبفا» کردستان افزود: هزینه پروژه از محل اعتبارات تنش آبی تامین شد تا سیستم ازن‌زنی به ظرفیت ۳ کیلوگرم بر ساعت و مخزن تزریق به ظرفیت ۶۳۰ مترمکعب وارد مدار شود.

وی در خصوص طرح انتقال آب از چشمه «کانی اصحاب» به سد «سبدلو»، گفت: با توجه به کاهش ظرفیت آب سد «عباس‌آباد» در سال گذشته و مواجه شدن شهر «بانه» با تنش آبی، این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

فرهاد خاطرنشان کرد: در این پروژه ۲ هزار و ۱۰۰ متر لوله‌گذاری انجام شد که آب را به میزان ۳۵۰ لیتر در ثانیه انتقال می‌دهد و این طرح با ۵۰ میلیارد ریال اجرا و به این ترتیب آب کامل و کافی شهر «بانه» تامین شده است.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های شرکت آبفا کردستان برای تامین آب شهر «بانه»، این پروژه‌ها را افتتاح کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار