یاران خراسانی (۶۱)؛

شهید «آل سیدان»: جلب رضایت الهی را وجهه همت خود قرار دهید

جهادگر شهید «آل سیدان» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: بدانید که دنیا مکان آزمایش است و عمر انسان در این دنیا مقطع کوچکی است از زندگی جاویدان و آینده انسان بستگی به عمل او در این دنیا دارد. پس بکوشید از لحظه‌لحظه عمر خود حداکثر استفاده را برای کسب رضای خداوند بنمایید.
کد خبر: ۵۴۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸ - 25August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «احمد آل سیدان» در سال ۱۳۳۲ در مشهد در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود. دوران ابتدائی را در یکی از مدارس پائین خیابان به پایان رسانید. پس از گذراندن مقطع راهنمایی و دبیرستان در رشته ریاضی، خدمت سربازی را در شهرهای تهران و اصفهان طی کرد.

بعد از اتمام دوره ضرورت، در یکی از شرکت‌های خصوصی در حوزه نقشه‌کشی مشغول به کار شد. در این مدت کتاب‌های سیاسی مذهبی امام خمینی (ره) و شهید مطهری را مطالعه می‌کرد و در فرصت‌های مناسب با دوستان خود به کوه می‌رفت و به طرح مسائل سیاسی می‌پرداخت. منزل مسکونی شهید آل سیدان در نزدیکی نیروی هوایی قرار داشت و در جوش‌وخروش انقلاب با برادران نیروی هوائی آشنا شده بود و در اعتصابات آن‌ها شرکت داشت.

بعد از انقلاب در سن ۲۴ سالگی ازدواج کرد و بعد از مدتی در اداره راه ‌و ترابری مشغول به کار شد و جهت راهسازی روستاها به شهرستان طبس رفت که بعد از یک سال خدمت استعفا داد و در جهاد سازندگی خراسان مشغول به فعالیت شد که ابتدا در هیئت واگذاری زمین با نیت کار جهادی به ستیز با فئودال‌های ضد انقلاب پرداخت که بارها تهدید به قتل شده بود ولی او از این تهدیدات واهمه‌ای نداشت و به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی، احمد آماده عزیمت به منطقه عملیاتی شد ولی مسئولین مربوطه با رفتن او موافقت نکردند لیکن با اصرار زیاد و پافشاری شهید موافقت آن‌ها را جلب کرد.

احمد آل سیدان در یکم شهریور ۱۳۶۰ جهت یاری‌رساندن به رزمندگان اسلام به جمع سنگرسازان بی‌سنگر پیوست. او سرانجام در منطقه عملیاتی کوشک به شهادت رسید و در زمره شهدای مفقودالاثر قرار گرفت.

از شهید دو فرزند به یادگار مانده است.

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید احمد آل سیدان

بدانید که دنیا مکان آزمایش است و عمر انسان در این دنیا مقطع کوچکی است از زندگی جاویدان و آینده انسان بستگی به عمل او در این دنیا دارد. پس بکوشید از لحظه‌لحظه عمر خود حداکثر استفاده را برای کسب رضای خداوند بنمایید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار