دیدار جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با خانواده شهید «افراسیاب سلیمانی»

سرهنگ سهیلی با خانواده معظم شهید افراسیاب سلیمانی دیدار کرد.
کد خبر: ۵۴۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷ - 25August 2022

دیدار جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با خانواده شهید «سرافراز»

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ «حمیدرضا سهیلی» جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با خانواده  شهید «افراسیاب سلیمانی» دیدار کرد.

در این دیدار نیز مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه هفت تهران نیز حضور داشتند.

سرهنگ سهیلی با اشاره به جایگاه خانواده شهدا در رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی به رشد و تعالی خود، اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی و نیاز جبهه‌ها برای حضور رزمندگان، با فراخوان ارتش جمع کثیری از نیرو‌های مخلص و پاد رکاب ولایت به‌عنوان نیرو‌های احتیاط و منقضی خدمت به صحنه‌های نبرد شتافتند و در دوران سخت روز‌های اول جنگ، حماسه‌های بی‌نظیری آفریدند.

وی ادامه داد: شهید افراسیاب سلیمانی هم یکی از این مردان بزرگ و مخلص بود که در اولین فراخوان ارتش با وجود اینکه می‌توانست با داشتن تعلقات خاطر به خانواده، خود را از معرکه دور نگه دارد، اما ولایت را تنها نگذاشت و خود را به جبهه‌ها رساند، این همان الگوی زیبای ایثار است که باید به همگان معرفی شود و ما مدیون این شهدا و خانواده‌هایشان هستیم.

بر اساس این گزارش، ارتش جمهوری اسلامی ایران در آغاز نبرد‌های با دشمن، نیرو‌های منقضی خدمت سال ۱۳۵۶ را به خدمت فراخواند.

افراسیاب سلیمانی پس از معرفی داوطلبانه خویش در اولین روز‌های جنگ به غرب کشور و منطقه عملیاتی سر پل ذهاب و گیلان غرب اعزام شد. او به دلیل تجربه، به‌عنوان آرپی‌جی زن وارد عملیات شد. افراسیاب دیده‌بانی هم می‌کرد و هر چه در توان داشت برای مبارزه با دشمن به میدان آورده بود.

افراسیاب سه ماه و اندی را در جبهه گذراند و آن‌گونه که همسرش می‌گوید در این مدّت فقط دو سه روزی به خانه آمد و دوباره به جبهه بازگشت. او به همسرش وصیت کرد که زندگی‌اش را آن‌گونه که صلاح می‌داند، اداره کند و برای تنها فرزند خردسالش «محمدعلی» بسیار سفارش کرد.

رشادت و شجاعت افراسیاب در جبهه‌های جنگ مثال‌زدنی بود و همین شجاعت‌ها و تجارب بود که او را به فرماندهی همرزمانش رساند. فرماندهی که با وجود او رزمندگان احساس پشت‌گرمی و توانایی بیشتری داشتند.

روز نوزدهم دی ماه سال ۱۳۵۹، افراسیاب در منطقه عملیاتی سر پل ذهاب در میدان نبرد و در خط مقدّم جنگ، در حال انجام مأموریت بود. آن روز افراسیاب احساس دیگری داشت، اما توان بیان آن را نداشت. آتش دشمن هم‌میدان جهاد را میدان آزمایش رادمردانی ساخته بود که جز پاداش الهی و رضایت پروردگار چیز دیگری را نمی‌توانستند هدف نبردشان قرار دهند.

فاصله خطوط درگیری با دشمن بسیار نزدیک بود، در شرایطی حسّاس سرپر سودای افراسیاب در تیررس دشمن قرار گرفت، تیر مستقیم دشمن به جمجمه او برخورد کرد و او را بر خاک گرم میدان جهاد انداخت. همرزمانش خود را به او رساندند، امّا به دلیل حساسیت محل برخورد گلوله، افراسیاب فرصت بیشتری برای حیات و ادامه مبارزه نیافت و به شهادت رسید.

پیکر پاک شهید افراسیاب سلیمانی روز ۲۱ دی ماه سال ۱۳۵۹، به تهران رسید و از منزل پدری با حضور همرزمان و مردم محلّه سبلان، با ندای تکبیر و توحید و با عزّت و احترامی شایسته به سوی بهشت زهرا (س) تشییع شد و در آرامگاه وی در قطعه ۲۷ شهدا ردیف ۵۷ شماره ۳۷ به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها