نماینده مجلس مطرح کرد؛

کشور‌های فرامنطقه‌ای مانع برقراری روابط دیپلماتیک ایران-عربستان

نوش‌آبادی گفت: فشار‌های برخی دولت‌های فرامنطقه‌ای و کشور‌هایی که نیابتا از سوی آمریکایی‌ها ایفای نقش می‌کنند، فضا را برای برقراری روابط دیپلماتیک بسته است تا عربستان نتواند مستقلانه تصمیم‌گیری کند.
کد خبر: ۵۴۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ - 29August 2022

فشار دولت‌های فرامنطقه‌ای مانع برقراری روابط دیپلماتیک ایران-عربستان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان، اظهار داشت: گفتگو‌ها با ریاض به صورت غیررسمی از مدت‌ها پیش شروع و نشست‌های متعددی نیز در این راستا برگزار شد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در واقع طی این نشست‌ها راهکار‌های برقراری روابط جدید دیپلماتیک بررسی شد تا فعالیت رسمی نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌های دو کشور از سرگیری شود.

وی با یادآوری اینکه علی رغم اعلام آمادگی دو کشور در راستای ایجاد روابط دیپلماتیک، روند امور متاسفانه کند پیش می‌رود، ادامه داد: می‌توان اذعان کرد فشار‌های برخی دولت‌های فرامنطقه‌ای و کشور‌هایی که نیابتا از سوی آمریکایی‌ها ایفای نقش می‌کنند، فضا را برای برقراری روابط دیپلماتیک بسته است تا عربستان نتواند مستقلانه تصمیم گیری کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد مذاکرات ایران و عربستان ادامه دارد تا به نتیجه برسد و کارشکنی‌ها و تهدید‌های در این حوزه نمی‌تواند اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ادامه گفتگو‌ها منجر به رفع موانع خواهد شد، خاطرنشان کرد: بدون شک ایران و عربستان منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی دارند و دو کشور می‌توانند در نهاد‌های بین المللی و برای جهان اسلام ایفای نقش کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار