پیرو دغدغه‌مندی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی؛

رئیس جمهور: نهاد‌های اقتصادی‌ برنامه‌های کاهش تورمی خود را با جدیت پیگیری کنند

رئیس جمهور با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم کاهش تورم تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اقتصادی ضمن کنترل هزینه‌های خود، با تمام توان برنامه‌های مصوب را برای کاهش هر چه بیشتر نرخ تورم به ویژه در کالاهای مربوط به معیشت و سفره مردم اجرا کنند.
کد خبر: ۵۴۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ - 31August 2022

حجت الاسلام رئیسی: نهاد‌های اقتصادی‌ برنامه‌های کاهش تورمی خود را با جدیت پیگیری کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت سه‌شنبه شب به ریاست حجت الاسلام  والمسلمین سید «ابراهیم رئیسی» تشکیل شد و در این جلسه گزارشی درباره روند کاهشی تورم ماهانه در کشور به ویژه کنترل رشد قیمت اقلام خوراکی در مردادماه بیان شد.

براساس این گزارش نرخ تورم مرداد دو درصد اعلام شد که در مقایسه با ماه‌های گذشته کاهش محسوسی داشته است.

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم کاهش تورم تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اقتصادی ضمن کنترل هزینه‌های خود، با تمام توان برنامه‌های مصوب را برای کاهش هر چه بیشتر نرخ تورم به ویژه در کالاهای مربوط به معیشت و سفره مردم اجرا کنند.

در این جلسه همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی از نتیجه اقدامات خود در زمینه تولید و عرضه انواع خودرو در داخل کشور ارائه داد.

بر اساس این گزارش، به همت صنعتگران داخلی میزان عرضه خودرو بدون نقص قطعه، در پنج ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد فزاینده‌ای یافته و صنعت خودرو کشور توانسته با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی زنجیره تولید را کامل کند.

پس از این گزارش، صنایع خودروسازی کشور موظف شدند در کنار افزایش تولید، با نوآوری و ارتقای فناوری و با کمک گرفتن از صنایع و واحدهای دانش‌بنیان، تلاش خود را برای ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل مضاعف کنند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار