یادداشت/ معاون هماهنگ کنننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی

حماسه اربعین؛ الگویی برای تبلور معنای حقیقی مشارکت عمومی

حس زیبای داوطلبانه بودن عزم مردم و جزم همگانی در نمایش جلوه با شکوهی از حماسه اربعین را الگویی برای تبلور معنای حقیقی مشارکت عمومی است.
کد خبر: ۵۴۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۱ - 02September 2022

حماسه اربعین؛ الگویی برای تبلور معنای حقیقی مشارکت عمومیگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرهنگ کریم عباسی معاون هماهنگ کنننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی؛ نهضت عاشورا با رشادت جهادگران از جان گذشته کربلا به بزرگترین و بی مثال ترین حماسه جاوید بشریت تبدیل و الگو و رفتاری شد که امروز یاد و خاطره و پاسداشت آن، حکم نهضتی بزرگ و حماسه ای مردمی است تا آحاد جامعه با عشق و ارادت به حسین(ع) و یاران با وفایش میدان دار جهاد در برابر کفر و ظلم و ستم شده و برای آزادی و آزادگی که پیام عاشورا است، عهد و پیمانی دوباره ببندند.

 در این روزهای حزن انگیز، دلدادگان بی قرار عشق حسینی به خود می بالند که رهرو سرور و سالار شهیدان، آقا ابا عبدالله الحسین (ع) هستند و با سوگ بر او و یاران راستینش ثابت می کنند در سنگر مقاومت همچون کوه استوار وپر صلابت می مانند.

 این عزم و اراده راسخ برای جاودانه ماندن قیام عاشورا، نماد واقعی مشارکت فعالانه و آگاهانه مردم برای درک و عظمت قدرت وحدت برای عزت و امنیت است که در میانه آشوب ها و بحران های منطقه ای و هجمه های فرهنگی و اجتماعی و تهدید و ارعاب پوشالی جنگی و تحریم های ظالمانه اقتصادی با استفاده هدفمند از ابزار رسانه در یک جنگ تمام عیار شناختی حساسیت و اهمیتش هویدا می شود.

این وحدت به عنوان پشتوانه و ستون قدرت و عزت و عظمت نظام اسلامی، قوه و نیرویی است که اگر همت والا و بصیرت مردم پشتوانه آن نباشد، با نیروی پلیس و اقدامات و تدابیر سازمان های مختلف نمی توان آن را مقتدرانه به رخ کشید.

حس زیبای داوطلبانه بودن عزم مردم و جزم همگانی در نمایش جلوه با شکوهی از مراسم سوگواری های محرم و صفر، الگویی است برای تبلور معنای حقیقی مشارکت که بر پایه آن سهم مردم برای تولید امنیت و ارتقای احساس آرامش عمومی با توجه به روش های عملی و عینی مشخص و معین می شود.

در این عرصه یکایک افراد جامعه داوطلب محسوب می شوند و داوطلب کسی است که وقت، خدمات یا منابعی را بدون چشم داشت در راه پیشبرد هدفی سودمند که نفع و نتیجه آن را جمع می برند، خالصانه در اختیار همنوعان خود قرار می دهد.

 نکته در خور توجه این که جوهره کار دواطلبانه، نیت خالصانه، علاقه، باور، مسئولیت پذیری و تعهد فردی و اجتماعی است که هدف مشخصی را دنبال می کند.

افراد با پیشینه، تجربه، تحصیلات و تخصص مختلف به کار داوطلبانه می پردازند و در این مسیر هر یک از اعضا به وظیفه ای عمل می کنند که با انگیزه و عشق انجام می شود.

آن چه مسلم است پاسداشت نهضت عاشورا و به خصوص ارج گذاری به حماسه اربعین حسینی، شکوه اراده داوطلبانه ای است که در این برهه خطیر از زمان برای سرافرازی کشورهای مسلمان و ملت های آزاده و اقتدار نظام اسلامی به عنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی مبتنی بر آیین و اعتقادات مذهبی به آن نیازمندیم.

یکی از راهبردهای مهم در پیشبرد این هدف متعالی، بهره گیری فرصت ساز و توان افزا از فضای مجازی برای مقابله با دشمنان و معاندان در جنگ شناختی است که انگیزه داوطلبانه حضور و ظهور حماسی را می تواند مستحکم و استوار به پیش برد و این قاعده با مدیریت هوشمند مبتنی بر درایت و مستند به بصیرت کامل و جامع می شود.

پلیس خدمتگزار در این عرصه با خدمات و تمهیدات مضاعف، تکلیفی مهم و بسیار موثر را برپایه بیانه، چشم انداز، برنامه و هدف مشخص در ماموریت بر دوش می کشد تا قیام جهاد گونه اربعین در شور همراه با شعور شیفتگان طریقت حسینی برپا داشته شود.

بر این اساس چشم انداز ماموریت بزرگ خدمت در سمت و سوی اهداف عالی اربعین با ساز و کار و استانداردهایی برای پایش و ارزشیابی مستمر مورد ارزیابی و طراحی قرار گرفته و در این مسیر مراکز مطالعاتی و برآوردهای اجتماعی پلیس نیز با نگرش های علمی، پژوهشی و نکته سنجی شده مورد مطالعه قرار می دهند تا ضمن شناخت و تقویت فرصت های در پیش رو و بهره مندی از ظرفیت های بازآفرینی ابعاد تبیین و روشنگری، با سرمشق گیری از عشق مکتبی و ارادت حسینی، انگیزه حضور ملت را برای تحکیم و پایایی امنیت و اقتدار تمام قد انقلاب اسلامی به هر شکل ممکن و در هر جهت و شمایی، به رشد و نمو برسانند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار