رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

جریان جهادی کشور مولود انقلاب اسلامی است

سردار «زهرایی» با بیان اینکه جریان جهادی کشور مولود انقلاب اسلامی است، گفت: عملیات جهادی منسجم سبب می‌شود نیروها بر اساس برنامه مشخص و منظومه فکری واحد حرکت کنند.
کد خبر: ۵۴۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ - 03September 2022

جریان جهادی کشور مولود انقلاب است/ ضرورت توجه گروه‌های جهادی به «تفکر علوی و نهضت عاشورایی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه کلاس‌های آموزشی تبیین مدیریت جهادی در جمع جهادگران در شهرستان فردوس، اظهار داشت: در خصوص «جهاد تبیین» قرارگاه عملیات جهادی را راه‌اندازی می‌کنیم و باید نتیجه‌ای را که می‌خواهیم به دست بیاوریم تبیین کنیم.

وی با تأکد بر اینکه باید نقش جهادگران در عرصه اقتصاد نمایان‌تر شود گفت: بحث اردوهای جهادی و تشکیل قرارگاه جهادی، کاری است که باید در تمامی کشور و گروه‌های جهادی نهادینه شده و گفتمان ما یکی شود.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه جریان جهادی کشور مولود انقلاب است یعنی هر آن چیزی که مبانی انقلاب محسوب می‌شود برای مولود است، افزود: دشمن به دنبال اولین روایت کاذب از یک پدیده واقعی است تا به ایده‌ها و اعتقادات مردم بباوراند که این موضوع در زمان حضرت علی (ع) نیز وجود داشت.

زهرایی افزود: تفکر علوی و شیعه مطالبه‌گر در صحنه برای امر به معروف و نهی از منکر در صحنه کربلا خود را نشان داد و باعث شد پس از 1400 سال هر روز شعله عشق به امام حسین شعله‌ورتر شود.

وی با بیان اینکه تفکر علوی در جریان جهادی در شوراها و کارگروه‌های تخصصی باید خود را نشان دهد، مطرح کرد: باید فلسفه همایش ملی جهادگران فردوس و چرا اولین اردوی جهادی ایران نام‌گذاری می‌شود برای همگان تشریح شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد: در کارگروه‌های تخصصی باید انسان‌های متفکر علوی، بصیر و کسی که عرصه را خوب تشخیص دهد و در روایتگری جهادی بصیر حضور داشته باشند چرا که اگر دبیر شورا یا کارگروه تخصصی جهادی این تفکر را پیدا نکرد مشکل به وجود خواهد آمد.

زهرایی با تأکید بر اینکه ایران قلب تپنده جهان اسلام است وگروه‌های جهادی همانند یک یار امام حسین (ع) در کربلاست، تبیین کرد: عملیات جهادی منسجم سبب می‌شود نیروها بر اساس برنامه مشخص و منظومه فکری واحد حرکت کنند.

وی افزود: دفاع مقدس امروز نوین شده چرا که دشمن در لباس فقر و تولید محرومیت و در لباس معیشت مردم رخ نمایی می‌کند، در لباس سیاست و انسان‌های نفوذی به سفره مردم نفوذ کرده و از طریق اجرای دستورالعملی که تولید فقر کند و مسائل اصلی مردم را نادیده بگیرد جریان‌سازی می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جهاد ما در این عرصه و مدل جهادگری ما، ایثارگری  و گذشتن از وقت و انرژی و آبروی ماست، تصریح کرد: در جریان جهادی ما شعبه نداریم، جریان سیاسی و اقتصادی نداریم، جریان جهادی کشور برای ولایت است و با ولایت می‌ماند.

زهرایی به زلزله سال 47 در شهرستان فردوس و شهرهای اطراف اشاره و مطرح کرد: حضور حضرت آقا در نظام شاهنشاهی به مدت دو ماه و نیم در شهرستان فردوس منشأ خیر و برکت بود.

وی ادامه داد: سال 79 رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس حرکت گروه‌های جهادی فرمودند بسیج سازندگی در کشور راه‌اندازی شود که باید گفت مدل رفتاری ایشان اینگونه است که سال 47 ابتدا خود عمل کرده و پس ازرسیدن مردم به سطحی از آگاهی در این خصوص، چنین دستوری صادر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور زلزله سال 47 فردوس را نقطه آغاز اولین گروه جهادی خدمت‌رسان و نقطه عزیمت گروه جهادی دانست و تأکید کرد: گروه‌های جهادی باید به سمت مردمی کردن اقتصاد پیش بروند در نمایشگاه «اقتصاد به توان مردم» بحث راهبری شغلی در نظر گرفته شده که بسیار مهم و مورد توجه و به آن تاکید است.

زهرایی افزود: مباحث دانش‌بنیان نیز در این نمایشگاه خوب دیده شده که برای نمونه برای اولین بار یک موضوعی برای نیروگاه‌های کوچک خانگی که بسیج سازندگی با کمک دولت تعداد ۱۱۰ هزار پنل خورشیدی در دستور کار دارد یک فناوری جدید است که می‌تواند بهره‌وری را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

وی در پایان گفت: مردم خراسان جنوبی به لحاظ درآمدی از متوسط درآمد کشور پایین‌تر است اما در بحث کمک به کشورهای فلسطین، یمن و عتبات عالیات همیشه جزو سه استان با بالاترین میزان مشارکت در کشور بوده و همیشه سعی کرده دین خود را به کشور ادا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار