یادداشت/

تولید نوشت‌افزار مناسب با فرهنگ ایرانی؛ وظیفه عمومی صنایع مرتبط

تولیدی‌های داخلی صنایع فرهنگی با به‌روزرسانی طرح‌های خود می‌توانند بهترین گزینه‌ها را برای خانواده‌ها در انتخاب نوشت‌افزار ارائه دهند.
کد خبر: ۵۴۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ - 04September 2022

تامین نوشت افزار مناسب با فرهنگی ایرانی؛ وظیفه عمومی صنایع مرتبطگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ تحصیل علم یکی از سفارشات مؤکد پیامبر مکرم اسلام (ص) به مسلمانان بوده است. ایشان فرمودند: اطلبوا العلم ولو بالصین (دانش را بجویید حتی اگر در چین باشد).

چنین سفارشی از سوی نبی عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله و سلم جامعه‌ی اسلامی را مکلف به علم‌آموزی و تامین مایحتاج و اسباب مورد نیاز در فراگیری علم می‌کند.

این روزها و در آستانه‌ی آغاز بهار علم و دانش و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، نمایشگاه لوازم التحریر دایر است. فراهم آوردن لوازم التحریر و نوشت افزار جزء وظایف اولیه‌ی آموزش و پرورش و سایر نهادها و صنایع مرتبط با سوادآموزی است.

تولیدکنندگان داخلی انواع لوازم التحریر و نوشت افزار در کنار رقبای خارجیشان می توانند به رقابتی سالم در قالب این نمایشگاه بپردازند.

نظارت بر تولید نوشت افزار داخلی و ورود محصولات همگن از خارج از کشور قطعا امری مهم و بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه هر ساله طرح‌ها و ایده‌های نازه ای جهت جذب و جلب کودکان و نوجوانان به منظور استفاده از نوشت افزار در تولید محصولات این رسته ی صنعتی اعمال می شود، قطعا نظارت بر کم و کیف آن امری بایسته هم برای خانواده ها و هم برای مسئولین ذیربط است.

ورود رقبای خارجی در صنعت مربوط به نوشت افزار و لوازم التحریر بسیار مهم است. از یک سو پاگشایی رقبای به روز از سراسر جهان در چنین نمایشگاه هایی می تواند باعث ایجاد رقابتی مثمر ثمر در تولید نسل بعدی نوشت افزارها شود و از سویی دیگر برخی از طرح های لوازم التحریر تولیدی سایر ممالک با فرهنگ کشور ما سازگاری نداشته و به نوعی تهاجم فرهنگی به شمار می آید.

به دیگر کلام، می توان گفت برپایی چنین نمایشگاه هایی قطعا هم باعث پویایی صنایع نوشت افزار کشور و محیط سالمی برای ایجاد رقابت با رقبای خارجی خواهد شد به شرط آن که کالاهای وارداتی از سایر ممالک نیز رعایت مسائل و چهارچوب‌های فرهنگی کشوری مانند ایران را نیز بکنند و از حد و مرزبند‌ی‌های فرهنگی کشور تجاوز نکنند.

قطع به یقین، تولیدی‌های داخلی نیز با به روز رسانی کردن طرح‌های خود می توانند بهترین گزینه ها را برای خانواده ها در انتخاب لوازم التحریر ارائه دهند.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار