استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت هدف‌گذاری زندگی نسل جدید بر مبنای سیره شهدا

«نظری» گفت: نسل جدید می‌توانند با الگوگیری از شهدا و تأسی به سیره شهیدان، مسیر زندگی آینده خود را بر مبنای اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی هدف‌گذاری کنند.
کد خبر: ۵۴۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ - 04September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی به مناسبت سی و ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «محمود کاوه» فرمانده لشکر ویژه شهدا شب گذشته با حضور در منزل این شهید والامقام با مادر شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظری در این دیدار اظهار داشت: گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، فرصتی برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت است.

استاندار خراسان رضوی افزود: نسل جدید می‌توانند با الگوگیری از شهدا و تأسی به سیره شهیدان، مسیر زندگی آینده خود را بر مبنای اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی هدف‌گذاری کنند.

این مسئول ادامه داد: برگزاری مراسم‌های گرامیداشت شهدا باید از طریق متولی مشخصی و با انسجام و اهتمام بیشتری دنبال شود و این برنامه‌های جریان‌ساز باید در بستر زمان جاری و ساری باشد.

وی تأکید کرد: ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی می‌تواند در راستای معرفی بهتر و تبیین ابعاد شخصیتی شهدا اثرگذار باشد زیرا شهیدان چراغ راهی هستند که راه و رسم، بهتر زندگی کردن را پیش‌روی مردم به‌خصوص نسل جوان قرار داده‌اند.

سردار «محمود کاوه» فرمانده لشکر ویژه شهدا در یکم خرداد ۱۳۴۰ در مشهد متولد شد. او پس از انقلاب به سپاه پاسداران مشهد پیوست و پس از گذراندن یک دوره آموزش شش ماهه چریکی، به آموزش نظامی پرداخت. پس از آن، به منظور حفاظت از بیت امام خمینی (ره)، طی مأموریتی به تهران عزیمت کرد. با شروع جنگ تحمیلی، به همراه تعدادی از نیروهای خراسان به جبهه‌های جنوب اعزام شد و در ادامه نیز راهی کردستان شد که در آن زمان، با توطئه گروهک‌ها و عناصر ضد انقلاب، دستخوش درگیری و آشوب شده بود.

استاندار خراسان رضوی در پایان این دیدار از موسسه شهید محمود کاوه دیدن کرد.

این فرمانده شهید در یازدهم شهریور ‌١٣۶۵، در عملیات کربلای ‌٢ در منطقه حاج عمران به خیل یاران شهیدش پیوست.

ضرورت هدف‌گذاری زندگی نسل جدید بر مبنای سیره شهدا

ضرورت هدف‌گذاری زندگی نسل جدید بر مبنای سیره شهدا

ضرورت هدف‌گذاری زندگی نسل جدید بر مبنای سیره شهدا

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار