فرماندار تایباد مطرح کرد؛

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های محلی در خدمات‌رسانی به زائران افغانستانی اربعین حسینی

«دونده» گفت: بستر و امکانات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از کشور دوست و همسایه افغانستان در گذرگاه زمینی دوغارون پیش‌بینی شده و از همه توان شهرستان تایباد برای تکریم آن‌ها استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ - 10September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مهدی دونده» فرماندار تایباد در حاشیه بازدید از مرز دوغارون و موکب‌های برپا شده ستاد اربعین و خدمات‌رسانی به زائرین افغانستانی کشور عراق اظهار داشت: با توجه به عدم برگزاری مراسم اربعین حسینی در سال‌های 1399 و 1400 به دلیل شیوع بیماری کرونا، در سال جاری هماهنگی‌های لازم برای ورود احتمالی اتباع افغانستانی برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین در معبر زمینی دوغارون انجام شده است.

وی گفت: بستر و امکانات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زائران کشور دوست و همسایه افغانستان در این گذرگاه زمینی پیش‌بینی شده و از همه توان شهرستان برای تکریم آن‌ها استفاده خواهد شد.

دونده افزود: گذرگاه زمینی دوغارون یکی از مهمترین مرز‌های ورودی برای اتباع کشور افغانستان به جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که با اقتدار و صلابت نیرو‌های مسلح کشورمان از امنیت 100درصدی برخوردار است.

فرماندار تایباد تصریح کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های 1397 و 1398 بیشتر اتباع افغانستانی مرز دوغارون را برای ورود به ایران و سفر به عراق را انتخاب کرده بودند، امسال و با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته تلاش شد که مشکلات در ارائه خدمات به زائران به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی به یک فرهنگ در بین مردم ایران اسلامی جای گرفته است، بیان داشت: امسال ۲ موکب پیامبر اعظم (ص) و امام رضا (ع) در دوغارون برپا شده و فضایی به مساحت هزار و 500 متر مربع برای اسکان احتمالی زائرین افغانستانی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار