رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث حفظ امنیت می‌شود

قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با امام جمعه بجنورد گفت: اگر همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و وظایفشان را نسبت به ایثارگران انجام دهند، بسیاری از مسائل ایثارگران حل خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴ - 08September 2022

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث حفظ امنیت می‌شود/همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات ایثارگران تلاش کنند/ خبر ۱۷ امبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنج‌شنبه (۱۷ شهریور) در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین «رضا نوری» امام جمعه بجنورد اظهار داشت: مفهوم شهادت متعلق به اسلام است و کشته و مجروح شدن را تمام ملل در جنگ‌ها دارند؛ مفهوم الهی و قدسی شهادت فقط دفاع از خاک نیست بلکه دفاع از مکتب و کیان یک سرزمین مقدس است که مقدس بودن این سرزمین هم به معارفی است که در آن در حال ترویج است.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر به استان‌های مختلف، افزود: مهم‌ترین دلیل دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در کنار عرض ادب، ارائه گزارش عملکردی از اوضاع و احوال بنیاد شهید و امور ایثارگران است. بنیاد دو مسئولیت دارد که حفظ منزلت و کرامت خانواده معظم شهدا و ایثارگران و رسیدگی به نیاز‌های گوناگون آنان است که تأمین این نیاز‌ها در قوانین عمدتاً به تمام دستگاه‌ها و در سطح کلان به دولت سپرده شده و بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش پیگیری کننده دارد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به نیاز‌های جامعه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ایثارگران، گفت: یکی از اشکالاتی که به مرور زمان رخ داده است، این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران جایگزین نه تنها دولت که کل دستگاه‌های اجرایی شده است و برخی دستگاه‌ها کم‌کم خود را در عرصه خدمات به ایثارگران کنار کشیده‌اند و فرض کرده‌اند که وظایفی نسبت به ایثارگران عزیز ندارند و یا در اولویت دریافت خدمات که در قانون هم اشاره شده نیستند.

وی بیان کرد: درست است که دولت درگیر مشکلات بودجه‌ای است و منابع مالی مورد نیاز را به راحتی نمی‌تواند تأمین کند؛ اما با همین شرایط اگر همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و در هر شهرستان وظایفشان را نسبت به ایثارگران که مستقیم یا غیرمستقیم با آن‌ها در ارتباط هستند انجام دهند، بسیاری از مسائل ایثارگران حل خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دیدار خود با خانواده معظم شهدا در بجنورد، اظهار داشت: روز گذشته خدمت یک شهید مدافع حرم که کارمند تأمین اجتماعی بوده رسیدیم و به من گفتند که تأمین اجتماعی محل سکونت این خانواده را تأمین کرده و چه بسا اگر قرار بود بنیاد به موضوع مسکن آن‌ها رسیدگی کند. شاید زمان زیادی صرف می‌شد و به نتیجه مطلوب هم نمی‌رسید. پس ما اگر می‌خواهیم منزلت این عزیزان حفظ شود، حرکت عمومی در ابعاد مختلف لازم است که از ظرفیت‌ها و امکانات نهاد‌های حاکمیتی و دولتی استفاده شود وگرنه حل مشکلات ایثارگران وظیفه یک دستگاه نیست و منابع مالی هم برای حل این مسائل پیش بینی نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما یک موضوع فانتزی نیست، زیرا عقبه امنیتی یک کشور به مجاهدان آن است و آنچه باعث حفظ این انقلاب و این سرزمین شده برتری ابزاری ما و یا تعداد رزمندگان ما در جبهه نسبت به دشمنانمان نبود بلکه ایمان و روحیه‌ای که در وصیت‌نامه شهدا هم اشاره شده عامل برتری ما بود و اینکه رزمندگان حاضر بودند جان خود را به دستور امام (ره) و برای حفظ مکتب فدا کنند، باعث پیروزی کشور شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت به غیر از اینکه مردم را نسبت به یکدیگر مهربان کرده و زیاده‌خواهی را کاهش می‌دهد، باعث حفظ امنیت می‌شود، گفت: این فرهنگ جزئی از نظام امنیتی کشور است و بنیاد نقش هماهنگ‌کننده دارد و به دنبال تصویب آیین‌نامه‌ای هستیم که شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علاوه بر استان‌ها در هر شهرستانی با ریاست فرماندار تشکیل شود.

وی با اشاره به دیدار خود با یکی دیگر از خانواده معظم شهید در بجنورد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بر روی سبک زندگی شهیدپروری کار کنید یعنی سبک زندگی پدر و مادر شهید که در دامن آن‌ها شهید پرورش یافته و به نقطه انقطاع رسیده و رفته و خودش را فدا کرده است بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ضمن خوشامدگویی به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: امیدوارم حضور شما مایه خیر و برکت برای ایثارگران و خانواده شهدای این منطقه باشد، زیرا این عزیزان برکت نظام اسلامی هستند و در همه سختی‌ها پای نظام اسلامی بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نوری ضمن بیان یک حدیث قدسی که خداوند می‌فرماید: «من جانشین شهید در بین اعضای خانواده او هستم»، افزود: کسی که با خانواده معظم شهدا برخورد بدی کند، با خدا طرف است و از طرفی هم نقش شما در این زمینه بسیار سنگین است و البته این لطف بزرگی است که خداوند نصیب شما کرده تا حامی خانواده‌های ایثارگران باشید.

وی افزود: این مسئولیت نگاه ویژه شما به جانبازان را نیز می‌طلبد؛ زیرا شهید یک بار به شهادت می‌رسد؛ اما این عزیزان هر روز شهید می‌شوند و سختی‌های بسیاری در زندگی دارند، تصور اینکه جانباز عزیزی بیش از ۲۰ سال بر روی تخت خوابیده و توان حرکت ندارد بسیار سخت است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار