استاندار کردستان:

تردد زائران از مرز باشماق موجب توسعه زیرساخت‌های کردستان می‌شود

«زارعی کوشا» گفت: تردد زائران از مرز باشماق مریوان موجب تقویت و توسعه ارتباطات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق، تحقق اهداف تقریبی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و کمک به توسعه زیرساخت‌های استان می‌شود.
کد خبر: ۵۴۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲ - 12September 2022

تردد زائران از مرز باشماق موجب توسعه زیرساخت‌های استان می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: تردد زائران از مرز باشماق مریوان موجب تقویت و توسعه ارتباطات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق، تحقق اهداف تقریبی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و کمک به توسعه زیرساخت‌های استان می‌شود.

وی با بیان اینکه زائران با کمترین مشکل از مرز باشماق عبور داده شده اند، افزود: روز گذشته هشت هزار نفر و از ابتدا تاکنون بیش از ۱۵ هزار زائر از این مرز تردد داشته‌اند که فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

ماموستا «فایق رستمی» نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست اشاره‌ای به اربعین و تردد زائران از مرز باشماق داشت و گفت: تردد زوار از این مرز، معنویت، تقویت وحدت بین اهل سنت و تشیع و رشد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی به اهمیت علم از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: جلسات شورای آموزش و پرورش باید خروجی خوب و در تقویت و توسعه آموزشی و افزایش سواد دانش آموزان تاثیر داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها