امام جمعه سنندج:

تردد ۵۰ هزار زائر اربعین از کردستان نشان دهنده امنیت منطقه است

ماموستا «رستمی» گفت: تردد بیش از ۵۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان نشان دهنده امنیت پایدار مردمی در استان کردستان است.
کد خبر: ۵۴۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ - 16September 2022

مردم کردستان همواره ارادت خود را به پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان به اثبات رسانده‌اندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در سایه امنیت پایدار کردستان این روزها شاهد استقبال گسترده زائران اربعین حسینی از مرزهای استان هستیم و خوشبختانه تاکنون بیش از ۵۰ هزار زائر داخلی و خارجی از مرز باشماق مریوان عازم عتبات عالیات شده اند.

وی افزود: مردم دیندار این استان همواره در طول تاریخ اسلام، عشق و ارادت خود را به پیامبر (ص)، اصحاب و اهل بیت ایشان به اثبات رسانده‌اند و این مهم بر کسی پوشیده نیست.

ماموستا رستمی تصریح کرد: مردم اهل سنت کردستان برای همه بزرگان دینی احترام قائل هستند و امام حسین (ع) و شهدای کربلا نیز همواره مورد احترام مردم این دیار بوده اند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به جان‌باختن «شلیر رسولی» زن پاکدامن مریوانی به واسطه ممانعت از تجاوز فرد متعدی اشاره داشت و افزود: این زن، الگوی شرف و عفت زنان کردستان است و نامش همواره در تاریخ خواهد ماند.

امام جمعه سنندج به برگزاری جشن عاطفه‌ها اشاره داشت و خواستار شرکت مردم به ویژه افراد توانمند در این آیین خداپسندانه و کمک به فقرا و نیازمندان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار