امام جمعه سنندج:

اتحاد و انسجام از مسجد سرچشمه گرفته است

ماموستا «رستمی» گفت: اتحاد و انسجام از مسجد سرچشمه گرفته و محل خودسازی، محبت، عبودیت، سنگر توحید، مدرسه علم، عطوفت و رحمت به شمار می‌آید.
کد خبر: ۵۴۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳ - 20August 2022

اتحاد و انسجام از مسجد سرچشمه گرفته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج در همایش معتقدان، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان سنندج که امروز در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مسجد، جایگاه سجده و اوج عبادت برای خداوند است و در فرهنگ دین و دین پیامبر اکرم (ص) مکانی برای بندگی و عبادت است.

وی با بیان اینکه عزت، کرامت، شرف و حرمت از خصوصیات امت پیامبر اکرم (ص) است، ادامه داد: اتحاد و انسجام از مسجد سرچشمه گرفته و محل خودسازی، محبت، عبودیت، سنگر توحید، مدرسه علم، عطوفت و رحمت به شمار می آید.

ماموستا رستمی تصریح کرد: قرآن کریم در سوره توبه آیه ۱۸ در خصوص مسجد می‌فرماید «مساجد خدا» را تنها کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده و نماز را برپا دارد و زکات را بپردازد و جز از خدا نترسد؛ امید است چنین گروهی از هدایت‌یافتگان باشند.

امام جمعه سنندج به اهمیت و جایگاه مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد مرکز عبودیت، تربیت، تعلیم، اتحاد، انسجام، ایمان و برادری است و پیام خداوند برای پیامبر اکرم (ص) ساختن مسجد قبا در مدینه بود که نشان از اهمیت مسجد در دین اسلام است.

ماموستا رستمی از مسئولان استان درخواست کرد که در مساجد حضور یابند و در آن جا توجه ویژه‌ای به قاریان، امام جمعه و جماعت داشته باشند و هر جمعه در نماز جمعه شرکت کنند چون مسجد محلی برای حل مشکلات مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار