امام جمعه موقت سنندج:

شیعه و سنی در کنار هم حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم می‌کنند

ماموستا «خالدی» گفت: امروز همه مردم شیعه و سنی دور هم گرد آمده تا این حادثه تروریستی را محکوم کنیم و خواستار برخورد جدی با عاملان جنایتکار این واقعه تروریستی شاهچراغ هستیم.
کد خبر: ۵۵۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ - 02November 2022

شیعه و سنی در کنار هم حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم می کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، مراسم گرامیداشت هفتم شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز امروز با حضور حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان، ماموستا «فایق رستمی» نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری‌، سردار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، اعضای شورای تأمین، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و مدیران کل استان در مسجد جامع سنندج برگزار و یاد شهدای این جنایت تروریستی گرامی داشته شد.

ماموستا «معروف خالدی» امام‌جمعه موقت سنندج در سخنرانی این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز همه مردم شیعه و سنی دور هم گرد آمده تا این حادثه تروریستی را محکوم کنیم.

وی با اشاره به فرموده قرآن گفت: شهدا زنده و نزد حق‌تعالی روزی می‌خورند، ضمن ابراز همدردی با شهدای حرم تروریستی شاهچراغ (ع)، خواستار برخورد جدی با عاملان جنایتکار این واقعه تلخ هستیم.

امام‌جمعه موقت سنندج با اشاره به حادثه اخیر شیراز تصریح کرد: این گروه‌ها تکفیری با نام دین، خون مسلمانانانی که مشغول عبادت خداوند بودند را ریخته و  عزیزانمان را مظلومانه به شهادت رساندند.

ماموستا خالدی با اشاره به فرموده قرآن به اهمیت وجود امنیت و سلامتی پرداخت و یادآور شد: تا زمانی که سلامتی و امنیت را از دست ندهیم، قدر آن را نمی‌دانیم، اگر امنیت به خطر بیفتد ایمانمان نیز به خطر خواهد افتاد.

وی جنایت تکفیری‌ها و هرگونه کشت‌وکشتار و ریختن خون انسان‌ها را محکوم کرد و افزود: جهاد رسول الله، جهاد تهاجمی نبوده و هیچ‌گاه به هیچ کسی حمله نکردند حتی مخالفان دین و کفار اما اینها به نام اسلام مردم را به شهادت می‌رسانند.

ماموستا خالدی با بیان اینکه خدا نکند امنیت کنونی به خطر بیفتند، خاطرنشان کرد: انتقاد و اعتراض مسالمت‌آمیز حق مردم بوده و باید مسئولان پاسخ داده و فکری برای رفع مشکلات مردم و گرانی بیندیشند، اما امنیت را با هیچ‌چیزی معامله نکرده و اگر کسانی بخواهند این آرامش‌مان را بر هم بزنند، در مقابل آنان ساکت نخواهیم نشت و قاطعانه خواهیم ایستاد.

عالم برجسته اهل‌سنت خواستار همراهی و مشارکت مردم در حفظ امنیت کنونی و مقابله با مخلان نظم و امنیت شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها