نماینده ولی فقیه در کردستان:

مسجد کانونی برای انقلابیون و ظرفیتی برای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» مسجد را کانون و محلی برای انقلابیون و ظرفیتی برای پیروزی انقلاب اسلامی خواند و گفت: مسجد از مهم‌ترین نهادهای جامعه‌ اسلامی است که همواره در طول تاریخ اسلام نقشی اصلی را ایفا کرده است.
کد خبر: ۵۴۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ - 20August 2022

مسجد کانونی برای انقلابیون و ظرفیتی برای پیروزی انقلاب اسلامی بوده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام‌ «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در همایش معتقدان، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، مسجد را کانون و محلی برای انقلابیون و ظرفیتی برای پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مسجد علاوه بر جایگاه عبادت مسلمانان باید محلی برای حل مشکلات، آموزش قرآن، مشورت، قضاوت، سؤال و جواب، عبادت و دیگر امور باشد.

وی افزود: مسجد از مهم‌ترین نهادهای جامعه‌ اسلامی است که همواره در طول تاریخ اسلام نقشی اصلی را ایفا کرده است و در پیروزی انقلاب اسلامی نیز پایگاه اصلی انقلاب بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، به توصیه‌ها و جایگاه مسجد از دیدگاه امیرالمؤمنین (ع) اشاره و اضافه کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید: «هر کس به مسجد رفت و آمد کند، یکی از آثار و فواید هشت گانه نصیب او خواهد شد که شامل آشنایی با دوستی جهت رسیدن به امور خدایی سودمند، آموزش دانش و علمی جدید، به دست آوردن رحمت، دلیل محکمی برای تقویت و اعتقاد به مسائل دینی، ترک گناه، بواسطه حیا گناه نکردن و سخنی می ‌شنود که او را به سوی هدایت دعوت می‌کند».

وی افزود: در روایت دیگری حضرت علی (ع) نشستن در مسجد بهتر از نشستن در بهشت می‌داند چون در بهشت خود را خشنود کرده اما در مسجد پروردگار را شاد و خشنود می کنیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه نباید این باور غلط را داشت که مسجد فقط مختص به نماز خواندن است، یادآور شد: مسجد یک محل اسلامی برای عموم مردم است لذا باید مساجد را برای مدارس شناسایی کرد که جوانان و نوجوانان بیشتر در این مکان حضور یابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار