در همایش علما و روحانیون اهل سنت مطرح شد؛

امام جمعه سنندج: علما با درایت و عقلانیت مردم را به نیکی دعوت کنند

ماموستا «رستمی» گفت: علما باید با درایت و عقلانیت مردم را به نیکی دعوت کنند و ضروری است با کلام و سخنان شیرین مردم را با خود همراه کنند.
کد خبر: ۵۶۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ - 23January 2023

روحانیون در تبیین مسائل مادی، معنوی، اخروی و امر به معروف و نهی از منکر نقش زیادی دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در همایش بزرگ استانی علما و روحانیون اهل سنت با موضوع «حاکمیت اسلامی، روحانیت و انتظارات» اظهار داشت: دشمنان چندین منطقه کُردنشین ایران و عراق را بمباران شیمیایی کرد و پنج هزار نفر از مردم این مناطق در یک روز مجروح شدند اما هیچ نهاد بین المللی این جنایات را محکوم نکرد.

ماموستا فایق رستمی ادامه داد: زمانی‌که ۱۸۰ هزار نفر کُرد به دست رژیم بعث انفال شدند، حامیان مدافع حقوق بشر کجا بودند؟ آیا یک‌بار حمایت کردند؟ آیا شاهد صدور بیانیه از سوی سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی بودیم؟

وی سپس به نقش علما در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: روحانیون بعد از پیامبران الهی و یارانشان بیشترین نقش را در تبیین مسائل دینی، مادی، معنوی، اخروی، امر به معروف و نهی از منکر ایفا کرده‌اند و این قشر رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند که امیدواریم به‌عنوان محور آشنایی با دین خدا، ایجاد اخوت و وحدت بین مؤمنان وظایف خود را به‌نحو احسن انجام دهند.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: علما باید با درایت و عقلانیت مردم را به نیکی دعوت کنند و ضروری است با کلام و سخنان شیرین مردم را با خود همراه کنند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه امروز مساله امنیت و فداکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) موضوعی مهم و شایسته تقدیر است، عنوان کرد: مردم خواهان امنیت پایدار هستند تا جامعه رو به توسعه، رونق تولید، عمران، آبادانی، شرف و عزت حرکت کند، چرا که فضای نا امن جامعه، جلوی پیشرفت کشور را می‌گیرد و کرامت و عزت و نوامیس مردم را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/ عباس جهانتاب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار