امام جمعه شهرستان مریوان:

معارف والای اسلامی را در بین جهانیان نشر دهیم

ماموستا «شیرزادی» با بیان اینکه جهان اسلام در بُعد رسانه کم کاری‌های بسیاری داشته است، گفت: سیاست‌های کشورهای متخاصم به ما این مهم را یاد داده است که بهترین دفاع حمله است، پس باید امروز پیش از اینکه داشته‌ها و اعتقادمان مورد هجمه دشمن قرار بگیرد، در نشر معارف والای اسلامی در بین جهانیان پیش دستی کنیم.
کد خبر: ۵۶۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ - 26January 2023

معارف والای اسلامی را در بین جهانیان نشر دهیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «مصطفی شیرزادی» امام جمعه شهرستان مریوان امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با وجود تنوع دینی و فرهنگی در کشورمان تاکنون شاهد هیچ گونه تقابل بین پیروان مذاهب نبوده‌ایم که این را باید معلول بصیرت مردمان این مملکت دانست.

وی افزود: در این میان استان کردستان از نظر مذهبی و فرهنگی تنوع بسیار بالایی نسبت به دیگر نقاط کشور دارد، با این حال به عینه می‌بینیم همه برادروار در کنار هم زندگی می‌کنند و تاکنون هیچ کسی نتوانسته بین آنان اختلاف افکنی کند.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه عقل سلیم حکم می‌کند همیشه نسبت به توطئه‌های دشمنان وحدت جهان اسلام و این کشور هوشیار باشیم، تأکید کرد: از سوی دیگر دیده می‌شود برخی به بهانه‌های واهی و پوچ به دنبال ایجاد اختلاف مذهبی و قومیتی در بین ملت ایران هستند که بی‌گمان این افراد و جریانات با برنامه ریزی کار می‌کنند و در پس کار خود، برنامه‌های شومی برای آینده این کشور در سر دارند.

امام جمعه مریوان گفت: زمانی که وحدت مسلمین تحت الشعاع تبلیغات مسموم دشمنان قرار بگیرد، پیاده کردن برنامه‌های استکباری برای آنان در این کشور و هر بلاد دیگری آسان خواهد بود، لذا امروز حربه تفرقه بسیار کارآمدتر و تأثیرگذارتر از حمله و تهاجم نظامی است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که در سال‌های اخیر به عنوان دغدغه‌ای برای دلسوزان اسلام و وحدت مسلمین شناخته می‌شود، ازدیاد شبکه‌های ماهواره‌ای معاند است که توسط دشمنان جهان اسلام مدیریت و حمایت می‌شوند، این شبکه‌ها میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند که وحدت را در جهان اسلام کمرنگ کنند، بنابراین ورود دیش‌های ماهواره به هر خانواده‌ای می‌تواند بسیاری از ناهنجاری‌ها را به دنبال خود وارد حریم آن خانه کند، که این نمود عینی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است.

امام جمعه مریوان با بیان اینکه جهان اسلام در بُعد رسانه کم کاری‌های بسیاری داشته است، یادآور شد: متاسفانه در عرصه رسانه به حدی مسلمین ضعیف عمل کرده‌اند که امروز به عینه می‌بینیم بسیاری از رسانه‌های بی‌ارزش همانند نشریه «شارلی ابدو» به راحتی مقدسات اسلام و مسلمین را مورد توهین قرار می‌دهند که این امر را باید ناشی از خلاء رسانه‌ای قوی در جهان اسلام برای دفاع از داشته‌های مسلمین دانست.

ماموستا شیرزادی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کشورهای متخاصم به ما این مهم را یاد داده است که بهترین دفاع حمله است، پس باید امروز پیش از اینکه داشته‌ها و اعتقادمان مورد هجمه دشمن قرار بگیرد، در نشر معارف والای اسلامی در بین جهانیان پیش دستی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار