در همایش علما و روحانیون اهل سنت مطرح شد؛

امام جمعه مریوان: «نظام اسلامی» خط قرمز روحانیون اهل سنت کردستان است

ماموستا «شیرزادی» گفت: خط قرمز روحانیون اهل سنت کردستان، نظام اسلامی است و هیچگاه اجازه اهانت به مقدسات اسلام و انقلاب نداده‌اند و سینه‌هایشان سپر دفاع از انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۶۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ - 23January 2023

«نظام اسلامی» خط قرمز روحانیون اهل سنت کردستان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «مصطفی شیرزادی» امام جمعه مریوان ‌در همایش بزرگ استانی علما و روحانیون اهل سنت اظهار داشت: با وجود همه محرومیت‌ها، خط قرمز روحانیون اهل سنت کردستان، نظام اسلامی است و هیچ گاه اجازه اهانت به مقدسات اسلام و انقلاب نداده‌اند و سینه هایشان سپر دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی، تقوا و عدالت را ۲ عنصر مهم برای تحقق خلیفه الله بودن انسان عنوان کرد که به وسیله یکدیگر ظهور و تجلی می‌یابند و افزود: پیامبر اکرم (ص) که سرآمد تمام مخلوقات و انسان‌ها است، همواره معتقد بودند عدل و علم بدون تقوا معنی پیدا نمی‌کند و این عناصر، مفاهیمی اساسی هستند که بر پایه آنها سیاست‌های اجرایی الهی و حکومت اسلامی تدوین می‌شود، سیاست‌هایی که در راستای اجرای فرامین الهی و مدد زندگی و قوام جامعه بشریت است.

وی اضافه کرد: جامعه انسانی از ابعاد مختلف و ویژگی‌های اخلاقی، روحی و نیازهای گوناگون تشکیل شده و روشن است که در زندگی اجتماعی، برخورد افراد و منافع و سلیقه‌ها اتفاق می‌افتد.

امام جمعه مریوان ادامه داد: در این برخوردها است که باید عدالت با مفهوم اجتماعی آن به نیکوترین شکل رعایت شود، تا افراد جامعه با آرامش، اعتماد و علاقمندی به یکدیگر، مسیر رشد و تعالی را طی کنند.

ماموستا شیرزادی یادآور شد: امام علی (ع) در نامه ۴۶ به یکی از والیان فرمودند «در برابر مردم فروتن و با آنها گشاده رو و ملایم و با مساوات حتی در گردش چشم، نگاه، اشاره و سلام رفتار کن تا بزرگان و صاحب نفوذان در تخریب تو طمع نکنند و ناتوانان از عدالت تو ناامید نشوند».

وی اضافه کرد: ماموستاهای منطقه همواره از ابتدای تا انتهای زندگی، همراه مردم هستند و هیچ‌گاه تبلیغات دینی را در منبر و کوچه و خیابان ترک نکرده‌اند و مردم غیور کردستان هم پرورده دست علما هستند و می‌بینید که در میدان سیاست، بارها و بارها سیاستمداران جبهه استکبار جهانی را با بصیرت خود به زانو درآورده‌اند.

امام جمعه مریوان گفت: در اوایل انقلاب این مردم و در راس آنان ماموستاها بودند که با جانفشانی و ایثار و نائل شدن به درجه رفیع شهادت و جانبازی، زحمات زیادی را برای تحقق نظام اسلامی متحمل شدند اما اکنون همین قشر نجیب از جامعه، متاسفانه از برخی امکانات رفاهی محروم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار