امام جمعه سنندج:

اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی، کردستان را به نماد وحدت و برادری تبدیل کرده است

ماموستا «رستمی» گفت: نخستین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی، همزیستی و تعامل اقوام و مذاهب مختلف کردستان را به نماد وحدت و برادری تبدیل کرده است.
کد خبر: ۵۳۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ - 22July 2022

اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی، کردستان را به نماد وحدت و برادری تبدیل کرده استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با اشاره به اجلاسیه وحدت اسلامی در سنندج اظهار داشت: اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان «کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب» با حضور علمای دینی از استان های سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق در سنندج برگزار شد که همزیستی و تعامل اقوام و مذاهب مختلف این استان را به نماد وحدت و برادری تبدیل کرده است.

وی افزود: هم اکنون جهان اسلام به سمت وحدت و همبستگی پیش می رود و تفرقه و نفاق در بین امت اسلامی کم‌رنگ شده است به همین دلیل دشمنان اسلامی از وضعیت کنونی جهان اسلام نگران و ناراضی هستند.

ماموستا رستمی با اشاره به تنوع جمعیتی و حضور مذاهب و مسلمانان شیعی و سنی در استان گفت: خوشبختانه کردستان مرکز وحدت و اتحاد کشور شده و این یکدلی و همبستگی در دنیای اسلام روز به روز تقویت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه با هم برای دوری از بلا و مصیبت یکدل باشیم، گفت: حفظ وحدت و دوری از کینه و کدورت انسان را ظلم و تاریکی نجات می‌دهد.

امام جمعه سنندج با تسلیت شهادت مرزبانان استان کردستان در درگیری با اشرار در بانه عنوان کرد: این اقدام کوردلانه و جنایتکارانه را محکوم کرده و همواره قدردان زحمات شبانه‌روزی متولیان امنیت هستیم.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به فضیلت نماز جمعه و حضور در مساجد ابراز داشت: نماز جمعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده تا جائیکه در قرآن آیه درباره عظمت آن نازل شده و خداوند آن را بر مسلمانان واجب کرده و پیامبر فرموده به محض شنیدن اذان جمعه هر گونه کسب و کار و برنامه مزاحم را رها کنید و به سوی آن بشتابید.

ماموستا رستمی زیارت قبور پدران و مادران در روز جمعه دارای اجر و ثواب زیادی است، یادآور شد: هرانسانی در شب و روز جمعه به زیارت برود، خداوند گناهانش را می‌بخشد.

وی با یادآوری اینکه خطبه نماز جمعه دو بخش و مربوط به قیامت و معیشت مردم است، عنوان کرد: این‌روزها مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه از ودیعه و اجاره‌های سرسام‌آور گله‌مند و توان پرداخت آن را ندارند، از همه مردم درخواست عاجزانه دلشته که یکدیگر را درک کنیم.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه مسئولان به فکر معیشت مردم باشند، ابراز داشت: از خداوند متعال خواهانیم که امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما را از بلا و آتش تفرقه و اختلاف نجات دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار