امام جمعه سنندج:

حج نمایشی عظیم از وحدت جامعه اسلامی است

ماموستا «رستمی» حج را فرصتی برای حفظ و تقویت برادری و اتحاد بین مسلمانان دانست و گفت: حج نمایشی عظیم از وحدت جامعه اسلامی است و یکى از ابعاد آن، بعد سیاسى و ارتباط مسلمانان از نقاط دوردست جهان با یکدیگر و آشنایى با یکدیگر و در نتیجه برقرارى وحدت و همدلى میان آنان است.
کد خبر: ۵۳۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ - 01July 2022

حج نمایشی عظیم از وحدت جامعه اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه این شهر به مسئله حج اشاره کرد و اظهار داشت: حج، مرکز تولد، اخوت، برادری، توحید، عبدیت و دوستی است و حجاج باید از این فرصت معنوی به بهترین وجه استفاده کنند و بعد از دو سال وقفه در کنگره جهانی حج تمتع، امسال ۴۴۵ نفر از حجاج کردستانی در این سفر معنوی حضور دارند.

وی سفر حج را فرصتی برای حفظ و تقویت برادری و اتحاد بین مسلمانان دانست و گفت: اگر انسجام و برادری بین امت اسلامی وجود داشت امروز شاهد تجاوز کشورهای غربی و آمریکا به کشورهای منطقه و نابودی هزاران نفر و زیرساخت‌ها نبودیم.

ماموستا رستمی تصریح کرد: حج نمایشی عظیم از وحدت جامعه اسلامی است، حج جدا از تکلیف و اعمال دینی، داراى ابعاد مختلفى است که یکى از ابعاد آن، بعد سیاسى و ارتباط مسلمانان از نقاط دوردست جهان با یکدیگر و آشنایى با یکدیگر و در نتیجه برقرارى وحدت و همدلى میان آنان است.

امام جمعه سنندج به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به کردستان اشاره کرد و یادآور شد: کردستان دارای منابع خدادادی زیادی است و از لحاظ گردشگری، معادن و مرز، از ظرفیت فراوانی برخوردار بوده که باید از آن به درستی برای توسعه استان استفاده کرد و امیدواریم با تلاشی که دولت در پیش گرفته است، تمام وعده‌های رییس جمهور در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد و معیشت، عملی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار