امام جمعه سنندج:

مساجد مرکز خدمت‌ و حل مشکلات مردم است

ماموستا «رستمی» در خطبه‌های نماز‌ جمعه این هفته سنندج گفت: مساجد مرکز خدمت‌ و حل مشکلات مردم است و مسئولان با حضور این مکان مقدس ضمن برخورداری از رحمت الهی، پاسخگوی مردم خواهند بود.
کد خبر: ۵۲۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰ - 27May 2022

مساجد مرکز خدمت‌ و حل مشکلات مردم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آزادی خرمشهر با فداکاری رزمندگان موجب شد دشمن بفهمد نمی‌تواند با وطن پرستها مقابله کند.

مساجد مرکز خدمت‌ و حل مشکلات مردم است و مسئولان با حضور این مکان مقدس ضمن برخورداری از رحمت الهی، پاسخگوی مردم خواهند بود.

وی به فرارسیدن سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: علم‌آموزی، توسعه و عمران ضرورت و نیاز جامعه است و علم شامل چهار بخش علم و فقه است. شرع برای دیانت و خداپرستی و تفاوت قائل شدن حلال از حرام؛ علم دکتری، قواعد و نحوی، علم مدیریت است.

ماموستا رستمی مهار تورم و گرانی و توسعه را نیازمند تلاش دانست و بیان کرد: وقتی کارخانجات موادغذایی قیمت اجناس خود را افزایش دهند، به مردم فشار خواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه همه با هم به‌جای متهم کردن با صداقت، امانتداری و حفاظت از بیت‌المال برای توسعه و آبادانی تلاش کنیم، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و مسئولان نظام دغدغه معیشت مردم را دارند که امیدواریم مشکل همه مسلمانان برطرف شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه بانکهای کشور باید اسلامی بوده و دور از ربا باشد تاکید کرد: تسهیلات ۱۸ تا ۲۵ درصد مطابق با توصیه‌ها و اصول اسلامی نیست.

وی یادآور شد: طبق قوانین شریعت هرچه به جامعه ضرر می‌زند منع شده است که این تسهیلات افراد را متضرر می‌کند.

ماموستا رستمی شکرگزاری نعمات الهی را باعث خشنودی پروردگار دانست و  خاطرنشان کرد: امیدوارم همه کسانی که مشول داشته، مشکلشان حل و قلب همه ما را را به نور و برکت پاکسازی و امنیت و آسایش کنونی حفظ باشد.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود حفظ محیط‌زیست را ضروری دانست و یادآور شد: محیط زیست محل زندگی همه جانداران و موجودات دارای روح بوده و اسلام اهمیت زیادی به آن داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار