امام جمعه سنندج مطرح کرد؛

لزوم اخلاق اسلامی و اشاعه آن در جامعه

ماموستا «رستمی» به دارا بودن اخلاق اسلامی و اشاعه آن در جامعه اشاره کرد و گفت: اخلاق اسلامی مقوله‌ای است که جز با همراهی شریعت اسلامی پیاده نخواهد شد لذا این مهم مؤید این است که دین اسلام زیر بنای تمام شاخص‌های جامعه اسلامی به ویژه اخلاق و تربیت است.
کد خبر: ۵۷۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ - 28February 2023

لزوم اخلاق اسلامی و اشاعه آن در جامعهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایل رستمی» امام جمعه سنندج امروز در همایش «طلایه‌داران عرصه امور تربیتی» آموزش‌و‌پرورش کردستان ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌فرماید: «هرگاه از کنار باغ های بهشت عبور کردید از آن برای خود توشه‌ای برگیرید» از آن حضرت پرسیدند: منظورتان از باغ‌های بهشت کدام است؟ فرمودند: مجلس تعلیم و تربیت، لذا شما بزرگوارانی که در نظام تعلیم و تربیت مشغول به خدمت هستید در باغ‌هایی از بهشت هستید و باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید که هم خودتان و هم دیگران بیشتر نفع ببرند.

وی افزود: برای بشر همواره سه سؤال مطرح بوده است و آن هم این بوده که از کجا آمده، چرا آمده و به کجا می رود؟ پاسخ دادن به این سؤال‌ها هدف نهایی و غایی خلقت بشر است و ذکر این نکته در پاسخ این سؤال‌ها کافی است که بدانیم پیامبر عظیم‌الشأن اسلام که عزیزترین مخلوق خداوند متعال است، برای تعالی مکارم اخلاقی آمده بود.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه دارا بودن اخلاق اسلامی و اشاعه آن در جامعه بیان کرد: اخلاق اسلامی مقوله‌ای است که جز با همراهی شریعت اسلامی پیاده نخواهد شد لذا این مهم مؤید این است که دین اسلام زیر بنای تمام شاخص‌های جامعه اسلامی به ویژه اخلاق و تربیت است.

ماموستا رستمی با اشاره به سیره نبی مکرم اسلام گفت: زندگی پیامبر(ص) خود بزرگترین دانشگاه بشر برای آموختن نحوه تربیت در ابعاد مختلف است و به همین دلیل است که دشمنان اسلام همواره سعی در از بین بردن راه و روش ایشان دارند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت خانه، مدرسه و جامعه به عنوان مکان های مهم در تربیت انسان یادآور شد: هیچ گاه نباید از تأثیرات مهم این چهار مکان غافل شد چرا که خلل در تربیت ارائه شده در هر کدام از این مکان‌ها، سبب ایجاد اشکال در سایر مکان ها نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها