مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

لازمه تداوم راه شهدا، تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: برای تداوم راه شهدا، باید دستاوردهای دفاع مقدس که دربرگیرنده فرهنگ جهاد، مقاومت شهادت است برای نسل جوان تبیین شود.
کد خبر: ۵۴۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰ - 24September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره ۶۰ شهید بخش اسحاق‌آباد شهرستان زبرخان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و خانواده شهدا در مسجد جامع زبرخان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: ۴۲ سال پیش برآورد استکبار این بود که انقلاب اسلامی هنوز تثبیت نشده و با ضرباتی می‌توانند آن را ساقط کنند لذا صدام با پشتیبانی دشمنان فرامنطقه‌ای در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تهاجم خود را به ایران آغاز کرد.

وی افزود: آنچه مسلم است برآوردهای ظاهری دشمن بر مبنای اطلاعات اولیه صحیح بود اما آن‌ها عواملی همچون ایمان، ارادت مردم به امام خمینی (ره) و آمادگی مردم برای ورود به میدان جهاد را در محاسبات خود نادیده گرفته بودند.

این مسئول گفت: اگر امتی برای دفاع از دین خدا قیام و امام جامعه را یاری کند نصرت الهی شامل حال آن‌ها خواهد شد؛ بر همین اساس مردم ایران اسلامی از آزمون دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از دفاع مقدس، جمهوری اسلامی مقتدرتر، منسجم‌تر و باثبات‌تر از همیشه در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی حضور دارد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای توانمندی‌های بی‌نظیری شده که این موفقیت‌ها به برکت خون شهدا، ایثار رزمندگان کفرستیز عرصه‌های عزت و شرف و متدینین به دست آمده و لذا باید مراقب ایمان و معنویت خود باشیم و در جهت حفظ و تقویت آن تلاش کنیم.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه از دفاع مقدس و تجارب و ارزش‌های این حماسه باید بیشتر سخن گفت، یادآور شد: هر یک از شهدا الگو و مصداق بارز مسلمان انقلابی مجاهد هستند، باید سیره شهدا را بشناسیم و نسبت به آن معرفت پیدا کنیم تا بتوانیم با شهدا انس بگیریم.

این مسئول تأکید کرد: برای تداوم راه شهدا، باید دستاوردهای دفاع مقدس که دربرگیرنده فرهنگ جهاد، مقاومت شهادت است برای نسل جوان تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا این است که به یاد شهیدان راه آن‌ها را ادامه دهیم و به توصیه‌های آن‌ها جامع عمل بپوشانیم و زمانی که امام جامعه مسیری را مشخص می‌کنند با قدرت در آن مسیر حرکت کنیم.

یوسفعلی‌زاده تألیف آثار فاخر در حوزه شهدا، نقش‌آفرینی در عرصه فضای مجازی و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس را از جمله اقدامات در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها