مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

جهاد و دفاع همچنان باقی است/ اراده خود را به دشمنان تحمیل خواهیم کرد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: جهاد و دفاع همچنان باقی است؛ میدان جغرافیایی دفاع مقدس تغییر می‌کند، اما رزم بی‌امان مجاهدان هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند.
کد خبر: ۵۴۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ - 25September 2022

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: جهاد و دفاع یکی از مبانی اصلی فرامین الهی به پیروان دین خداست.

وی افزود: امام علی (ع) جهاد را دری از درهای بهشت می‌دانند که خداوند بزرگ این درب را به روی اولیای خاص خود می‌گشاید، چراکه اگر مجاهدت‌ در راه خدا نباشد ملت‌ها همیشه ضعیف، عقب‌مانده و زیر سیطره ابرقدرت‌ها خواهند ماند.

این مسئول تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی که با منطق دفاع آشنا هستند در عرصه‌های مختلف این عظمت را از خود نشان دادند که اهل پیمایش مسیر از درب جهاد بوده و اهل مقاومت، ایستادگی، نفی ظلم و مقابله با ستم هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امام خمینی (ره) فلسفه انقلاب اسلامی و قیام خود را نهضت حسینی عنوان داشتند، الگوی نهضت انقلاب اسلامی پرچم برافراشته نهضت سیدالشهدا (ع) یعنی «هیهات من‌الذله» است و امت حزب‌الله با یزید و یزیدیان بیعت نمی‌کنند و اهل ایستادگی تا آخرین نفر، آخرین نفس و آخرین قطره خون هستند.

وی بیان داشت: راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای برپایی تاکنون ایستادگی، مقاومت و مقابله با ظلم و ظالم بوده تا بتواند از حریم قرآن و اسلام و همچنین حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کند چراکه بدون این راهبرد نمی‌توان قله‌های کرامت اسلامی، انقلابی و ملی‌مان دفاع کرد.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع را جزئی از هویت یک ملت زنده می‌دانند. هر ملتی که اهمیت دفاع را نداند و نتواند از خود دفاع کند زنده نیست.

این مسئول افزود: طبیعی است که یک ملت زنده وقتی کینه و توطئه‌های رنگارنگ دشمنان و اردوکشی و عده‌کشی آن‌ها را می‌بیند از خود حرکت نشان دهد. ضمن حیات یک ملت آن است که بتواند خود را در برابر بدخواه، متجاوز و ظالم بیمه کند. مبانی و منطق دفاع در قرآن و سیره معصومین و روایات و در انقلاب اسلامی در رهنمودها و حکمت‌های امامین انقلاب آنقدر شفاف و گسترده تبیین شده که هیچ تردیدی در این موضوع وجود ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا دفاع و جهاد را همه جانبه می‌دانند، گفت: اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی از عرصه جدید جهاد تبیین رونمایی کردند که این نوع جهاد در راستای افزایش بصیرت و روشنگری هر چه بیشتر در جامعه برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است که نیازمند حضور مقتدرانه سربازان ولایت است.

وی ادامه داد: همانگونه که توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ذوابعاد و گسترده است دفاع همه جانبه و پاسخ به تهاجم دشمنان نیز از سوی امت اسلامی باید همه جانبه باشد.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شروطی را لازمه اقدام یا تلاش جهادی دانستند که این دو شرط شامل انجام آن در برابر زیاده‌خواهی‌، تجاوز و بدخواهی دشمن داخلی یا خارجی باشد و اینکه با حداکثر توان و جد و جهد و خستگی‌ناپذیری انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه از یک ملت سست و بی‌تحرک که از خود نمی‌تواند دفاع کند دشمن هراس ندارد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس را از مفاخر تاریخ ایران می‌دانند چراکه تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن ندادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: ملت به‌پاخاسته ایران اسلامی زیر بیرق اولیای دین و تحت امر ولی امر مسلمین چه در دوران حیات امام خمینی (ره) و چه در زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم جهاد و دفاع را با افتخار برافراشته نگه‌داشته و نظام سلطه در توطئه‌های خود در راستای ساقط کردن انقلاب اسلامی ناکام مانده است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از اندیشه‌های دفاعی امامین انقلاب زنده‌تر از همیشه در پهنه جهان رو به گسترش است و نظام مقدس جمهوری اسلامی در جغرافیای ایران هر روز مقتدرتر از گذشته راه شهیدان، امام خمینی (ره) و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف را ادامه می‌دهد که این مهم نشان دهنده پویایی و حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی است.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: جهاد و دفاع همچنان باقی است، میدان جغرافیایی دفاع مقدس تغییر می‌کند اما رزم بی‌امان مجاهدان هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند. با دشمن در هر میدانی که حضور داشته باشد در حال جنگ سخت هستیم و اراده جمهوری اسلامی را به دشمنان تحمیل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار