مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

حرم حضرت رضا (ع) در دوران دفاع مقدس کانون جهاد و شهادت بود

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در دوران پر افتخار دفاع مقدس رزمندگان خراسانی بعد از تشرف به ساحت حضرت ثامن‌الحجج (ع) اذن جهاد می‌گرفتند و به جبهه‌ها اعزام می‌شدند، شهدای خراسانی نیز پس از انتقال از جبهه‌های غرب و جنوب به مشهد و طواف در بارگاه رضوی به خاک سپرده می‌شدند.
کد خبر: ۵۴۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ - 22September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در جلسه شورای اداری استان با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نهضت امام خمینی (ره) و دفاع مقدس در امتداد محبت به اولیای دین شکل گرفت.

وی افزود: در دوران پر افتخار دفاع مقدس رزمندگان خراسانی بعد از تشرف به ساحت حضرت ثامن‌الحجج (ع) اذن جهاد می‌گرفتند و به جبهه‌ها اعزام می‌شدند، پیکر مطهر شهدای خراسانی پس از انتقال از جبهه‌های غرب و جنوب به مشهد و طواف در بارگاه رضوی به خاک سپرده می‌شدند.

این مسئول با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه پایانی صفر و شهادت امام رضا (ع) گفت: در مجموعه تلاش‌هایی که در راستای خدمت به زائران رضوی انجام می‌شود تکریم زائران با محبت‌ورزی به شهیدان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت وجهه همت قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار هفته دفاع مقدس تکریم یک میلیون پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است که روز گذشته در ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد و تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت که سهم استان خراسان رضوی، تکریم 105 هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت است که در جای جای استان اجرا خواهد شد که با عنایت مسئولین، مدیران دستگاه‌های اجرایی و ساختارها در خلال هفته دفاع مقدس و دهه پایانی صفر نسبت به تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت اهتمام شود.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در راستای تدوین برنامه‌ها، انجام هماهنگی‌ها و پشتیبانی از اقدامات، در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده که امید است با استقرار مدیران جهادی برنامه‌های دفاع مقدس استان مورد توجه قرار گیرد و به‌عنوان یک اولویت دنبال شود.

این مسئول عطرافشانی گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهیدان در بیش از یک هزار و 400 نقطه از استان، برگزاری دعای ندبه در یادمان‌های شهدای گمنام، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه را از مهمترین عناوین برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی طی سه سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است، اما با توجه به اینکه مراکز فرهنگی بیشتر استان‌ها به بهره‌برداری رسیده، شتاب گرفتن عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی استان نیازمند کمک فوری و ویژه است تا اعتبارات منظور شده عملیاتی شود.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: 117 نقطه از استان خراسان رضوی میزبان شهدای گمنام هستند که همه این نقاط به‌عنوان میعادگاه دلدادگان شهیدان، کانون اجتماعات و حرکت‌های فرهنگی همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است، از فرمانداران انتظار می‌رود با تدابیری که اتخاذ می‌کنند این یادمان‌ها به امام‌زادگان عشق تبدیل شودند و برنامه‌های موثر فرهنگی در آن‌ها برگزار شود.

این مسئول بیان داشت: استان خراسان رضوی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رتبه‌های برتر قرار دارد که تداوم این موفقیت نیازمند توجه مسئولین استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها