مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

پرچم جهاد و مقاومت برافراشته است/ تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیازمند توجه ویژه مسئولین

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: مردم ایران اسلامی با تمسک به اولیای دین پرچم مبارزه با کفر و شرک را برافراشته نگه‌داشته است.
کد خبر: ۵۴۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ - 16September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که امروز (جمعه) با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) منشاء پیدایش انقلاب اسلامی را نهضت اباعبدالله الحسین (ع) می‌دانستند و می‌فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته چراکه آنچه داریم از محرم و صفر است.

وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس گفتمان رایج بین رزمندگان و کفرستیزان عرصه‌های عزت و شرف این بود که راه ما راه حسین (ع) است و کربلا، کربلا ما داریم می‌آییم، که نشان از شور و شعور مجاهدان راه خدا داشت.

این مسئول ادامه داد: تقارن چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی و دهه پایانی آخر صفر را به فال نیک می‌گیریم و تلاش می‌کنیم این هم‌پوشانی و هم‌افزایی را ارتقا دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امت انقلابی ایران اسلامی با تمسک به اولیای دین پرچم مبارزه با کفر و شرک را برافراشته نگه‌داشته است.

وی تصریح کرد: در آستانه اربعین حسینی، ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان سرافراز است که نگذاشتند حرم حضرت زینب کبری (س) به وجود داعش و ولیده‌های نظام سلطه آلوده شود که این امت شایسته تقدیر است.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: دفاع، جهاد، مبارزه باظلم، شرک و نفاق میراث اولیای دین است. شهید سلیمانی مردم ایران اسلامی را ملت امام حسین (ع) و ملت شهادت می‌دانست. جهاد در راه خدا فضیلت و کرامت ماست. خداوند وعده داده که درب جهاد را به روی اولیا خاص خود بگشاید. اولیا خاص خط سرخ شهادت و خط مسئولیت را دنبال می‌کنند. اولیا دین برای جلب رضایت الهی از ابتدای خلقت آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و قربان کردند، این مکتب شهداست.

این مسئول خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند ماه است که پرچم جهاد تبیین را به عنوان جهاد ضروری برافراشته‌اند. جهاد تبیین همان باطل‌السحر طلسمات دشمن است. دشمنانی که تلاش می‌کنند جای شهید و جلال عوض شود و امام جامعه را منشأ شر و شرورها را منشأ خیر معرفی کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: این ضرورت وجود دارد که آحاد جامعه در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند چراکه این جهاد توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

وی یادآور شد: جهاد در بستر زمان جاری است. نظام سلطه در تلاش همه جانبه‌ای می‌کوشد ایستادگی ملت را در برابر زیاده‌خواهی‌های خود بی‌اثر جلوه دهد تا مردم را از مقاومت منصرف کند؛ بر همین اساس یکی از تکالیفی که بر عهده آحاد جامعه است حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جهاد است.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از دفاع مقدس همه کسانی که صدام و حزب بعث عراق را تشویق و حمایت کردند سر به خاک گذاشتند اما این انقلاب اسلامی است که ماندگار شده و به برکت خون شهدا بالنده و مقتدرانه در عرصه بین‌المللی می‌درخشد.

این مسئول گفت: پاسداشت دفاع مقدس مانع غفلت، تغافل و انحراف در این حماسه می‌شود لذا نشر ارزش‌های این حماسه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک تکلیف همگانی است که محدود به زمان و مکان نمی‌شود. تکریم، تعظیم و بزرگداشت دفاع مقدس و حماسه‌سازان آن باید سکه رایج جامعه باشد و در تحقق این مهم باید از کاهلی و سهل‌انگاری یپرهیز شود چراکه دشمن تلاش دارد شهدا، جامعه ایثارگران و خانواده آن‌ها به‌عنوان ولی‌نعمتان اصلی انقلاب به فراموشی سپرده شوند.

یوسفعلی‌زاده عنوان داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان این منطق را با صد زبان دنبال می‌کند و از هر ظرفیتی که امکان نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشد به‌صورت مشروع بهره می‌برد، انتظار می‌رود مردم نیز این منطق را در ساحت جامعه دنبال کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: خانواده، کانون پرورش رزمنده و مجاهد است. برای مقابله با جنگ فرهنگی و تهاجم همه‌جانبه دشمن باید فرزندانی تربیت شوند که رهرو راه شهیدان سلیمانی، کاوه، چراغچی، برونسی و ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی باشند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس نسبت به تألیف کتاب‌ با موضوع زندگی‌نامه شهدا و خاطرات رزمندگان، نقش‌آفرینی در عرصه رسانه‌، رونق‌بخشی به یادمان شهدا به‌خصوص شهدای گمنام به‌عنوان کانون‌های ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت اهتمام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را به‌عنوان اولویت دنبال می‌کند. اگرچه در این سال‌ها ساخت‌و‌سازها با مشکلاتی روبرو است اما با مساعدت‌ها این کار دنبال می‌شود. مطالبه جامعه ایثارگری، اولویت دادن به احداث این مرکز فرهنگی است تا افتتاح و پررونق شود و محل حضور حماسه‌سازان دفاع مقدس‌ باشد؛ بر همین اساس تأکید داریم مسئولین نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

یوسفعلی‌زاده گفت: دفاع و مقاومت که اولویت بلامنازع و راهبرد اصلی جمهوری اسلامی است راه انتخابی شهدای دفاع مقدس و رهروان سیدالشهدا (ع) است که با اطاعت محض از ولایت عملیاتی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهارداشت: امت حزب‌الله باید نسبت به تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت و خانواده‌های آن‌ها و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حساسیت داشته باشند.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس با دهه پایانی صفر تقارن پیدا کرده که لازم است هر کجا خیمه عزای نبی مکرم اسلام (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) برپاشد تکریم و تجلیل از رزمندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: ۴۳ مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت فهرست شده است که در این مناسبت‌ها دست قدرت خدا از آستین رزمندگان بیرون آمده و باعث شکست و انزوای ارتش بعث عراق و استکبار شده که باید آن‌ها در طول سال گرامی بداریم.

یوسفعلی‌زاده گفت: از آحاد مردم همیشه در صحنه استان دعوت می‌شود تا اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی را در اجرای مأموریت‌های محوله که پاسداشت و ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت است یاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها