مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

اجرای ۱۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس/ رونمایی از جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: بیش از ۱۳۰۰ عنوان برنامه‌ هنری، ورزشی، فرهنگی و همچنین برنامه‌های تولیدی صدا وسیما استان خراسان رضوی ویژه گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۵۴۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ - 19September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (دوشنبه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای این نشست اظهار داشت: در دفاع مقدس دست قدرت خداوند به یاری رزمندگان آمد و از آن‌ها پشتیبانی کرد تا فتح و ظفر نصیب جبهه انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه ۴۲ سال از تحمیل جنگ از سوی عراق و دفاع مقدس از سوی مردم به رهبری امام خمینی (ره) می‌گذرد، گفت: دنیای استکبار با حمایت از صدام و تحمیل جنگ آمده بود تا مقاومت مردم امت حزب‌الله را درهم بشکند و انقلاب اسلامی را ساقط و ملت به پا خواسته ایران را تنبییه کند اما با نصرت الهی دشمنان ناکام و منزوی شدند و نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده‌تر و مقتدرتر از هر زمان دیگری پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده و پرچم عزت اسلام را برافراشته و در مسیر دست‌یابی به قله‌های عزت و پیشرفت در حرکت است.

این مسئول یادآور شد: برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها شروع شده و این روند ادامه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد:  برنامه‌های چهل و دومین سالگرد گرامی‌داشت دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار می‌شود و روزهای هفته دفاع مقدس با عناوین «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت»، «معنویت، زنان و خانواده و سلامت»، «ولایت‌مداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی»، «ولایت‌مداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی»، «شهیدان، جانبازان، آزادگان و صلابت و فخرآفرینی»، «دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان»، «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبار ستیزی»، «نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران و روحانیت، عشایر و روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان» و «فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه‌آفرینان» نام‌گذاری شده است.

اجرای ۱۳۰۰ عنوان برنامه هنری، ورزشی و فرهنگی در هفته دفاع مقدس/ رونمایی از جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی

وی ادامه داد: برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع امقدس امسال از سی‌ام شهریور با تکریم یک میلیون پیششکسوت دفاع مقدس که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام می‌شود آغاز خواهد شد.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: در استان خراسان رضوی ۱۰۵ هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت مورد تکریم قرار خواهند گرفت. برنامه محوری تکریم منتخبین پیشکسوتان در مشهد با حضور ۵۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس چهارشنبه سی‌ام شهریور در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار می‌شود که همزمان با این برنامه، ۱۵ هزار پیشکسوت در سطح استان تکریم خواهند شد. تا پایان هفته دفاع مقدس ۸۹ هزار و پانصد پیشکسوت جهاد و مقاومت در مساجد، مصلی‌های نماز جمعه، دستگاه‌های اجرایی، یگان‌های نیروهای مسلح و ادارات مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اولین روز از هفته دفاع مقدس که به نام پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت نامگذاری شده مراسم عطر افشانی مزار مطهر شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان در بیش از یک هزار و ۴۰۰ گلزار شهید در سطح استان با محوریت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: رژه نیروهای مسلح روز ۳۱ شهریور در مشهد و شهرستان‌هایی که قوای نیروهای مسلح مستقر هستند با محوریت ارتش اجرا خواهد شد.

وی عنوان داشت: ۱۱۷ نقطه از استان خراسان رضوی میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دعای ندبه صبح جمعه یکم مهر در بیشتر یادمان‌ها و نقاطی که شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند برگزار می‌شود.

اجرای ۱۳۰۰ عنوان برنامه هنری، ورزشی و فرهنگی در هفته دفاع مقدس/ رونمایی از جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی

یوسفعلی‌زاده روایتگری راویان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان، دیدار با خانواده شهدا و جامعه ایثارگری و همچنین سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح پیش از خطبه‌های نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

این مسئول رونمایی و خوانش ۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سطح استان که از ابتدای سال جاری به زیور طبع آراسته شده، رونمایی از جلد سوم کتاب «بر فراز آشیانه عنقا» با موضوع سرلشکر شهید «محمود کاوه» که به قلم منصور انوری به رشته تحریر درآمده و رونمایی از جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی که دربرگیرنده اطلاعات ۱۱۷ فرمانده شهید استان خراسان رضوی است و با تلاش محققین و پژوهشگران گردآوری شده از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۱۳۰۰ عنوان برنامه‌ هنری، ورزشی، فرهنگی و همچنین برنامه‌های تولیدی صدا وسیما استان ویژه گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس استان پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در سامانه سادم ویژه ثبت برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، ۸۰۰ عنوان برنامه در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس ثبت شده که برخی از این برنامه‌های همچون تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در یک هزار نقطه از استان انجام خواهد شد دارای فراوانی است.

یوسفعلی‌زاده گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه پایانی صفر و حضور زائران پیاده‌ از جای‌جای استان و همچنین کشور برای حضور در مراسم سالروز شهادت حضرت ثامن‌الججج (ع) در مشهد، سعی شده که در مسیر پیاده‌روی، زائران امام رضا (ع) نمادها و پرچم‌هایی با مضامینی در خصوص شهدا و دفاع مقدس را به همراه داشته باشند و همچنین از ظرفیت راویان دفاع مقدس جهت روایتگری در موکب‌های مستقر در مسیرهای منتهی به مشهدالرضا استفاده شود. در مرکز استان نیز تلاش شده تا با هم‌افزایی و هم‌پوشانی هر چه بیشتر، نسبت به برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های تلفیقی هفته دفاع مقدس و دهه پایانی صفر اهتمام شود.

اجرای ۱۳۰۰ عنوان برنامه هنری، ورزشی و فرهنگی در هفته دفاع مقدس/ رونمایی از جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی

این مسئول ادامه داد: نشر محتواهای مرتبط با دفاع مقدس همچون کلیپ، پادکست، فتوکلیپ، معرفی مناسبت‌ها، معرفی شهدا و یادمان‌ها و همچنین برخی کتاب‌های صوتی پیش از آغاز هفته دفاع مقدس در فضای مجازی آغاز شده که این روند تا بعد از هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از خبرنگاران خواست تا راوی صادقی برای انعکاس برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس در رسانه باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها