بزرگداشت ۸۶۶ شهید مدفون در حرم مطهر رضوی؛

قاضی‌زاده: آزادی به بیان شهدا رهایی از بند خود و رسیدن به ابدیت است

قاضی‌زاده هاشمی در نخستین مراسم بزرگداشت شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی، گفت: آزادی به بیان شهدا رهایی از بند خود و رسیدن به ابدیت است و آزادی عنوان شده از سوی استکبار آزادی از بندگی خدا است.
کد خبر: ۵۴۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ - 23September 2022

قاضی‌زاده: آزادی به بیان شهدا رهایی از بند خود و رسیدن به ابدیت استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین مراسم بزرگداشت شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی، ضمن ادای احترام به مقام شهدای مکتب حسینی اظهار داشت: مقام شهادت بی‌نظیر است و باید بدانیم که چرا شهادت فضیلت بسیاری دارد که همه معصومین (ع) به مقام شهادت رسیده‌اند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جایگاه شهادت، افزود: هر کسی می‌خواست به جبهه برود اذن خود را از امام رضا (ع) می‌گرفت و شهید حججی و شهید سلیمانی نمونه‌ای از این شهدا هستند و رزمندگان بسیاری در دوران دفاع مقدس به حرم امام رضا (ع) می‌آمدند و از اینجا عازم می‌شدند.

وی ادامه داد: معصومین ما هیچ کدام به جز با شهادت از دنیا نرفته‌اند و این شهادت جایگاه عظیمی دارد که آگاهانه انسان خود را فدا کند، حضرت علی (ع) انسان بی‌نظیر تاریخ است که وقتی ضربه می‌خورد و می‌داند که شهادتش مسلم شده فرمود که با شهادت رستگار شده است.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص شهدای مدفون در حرم مطهر امام رضا (ع)، گفت: امروز جمع شده‌ایم که یاد ۸۶۶ شهید را گرامی بداریم که در این مکان مقدس که خود امام رضا (ع) نیز شهید شده‌اند آرام گرفته‌اند. در این دنیا آدم‌های بی‌شماری زندگی کردند و مردند، اما یادی از آن‌ها نیست، اما یاد شهدای کربلا، دفاع مقدس، عاشورای حرم، مدافع حرم و ... زنده و جاودانه است و وقتی یاد شهید را زنده نگه می‌داریم یعنی مکتب شهید را زنده نگه داشته‌ایم و می‌دانیم که آرمان شهید چه بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای استکبار علیه ملت ایران، افزود: خدا را شاکر هستیم که زوزه شیطان علیه این نظام مقدس به آسمان رفته و این نشان می‌دهد مسیر را درست و بر اساس اصول ایمان و راه امام راحل پیموده‌ایم.

وی در خصوص ابعاد توطئه‌های استکبار جهانی گفت: بهانه در اتفاقات گذشته اقتصاد و معیشت بود، اما اتفاقات اخیر اعلام جنگ رسمی علیه خدا و احکام خداست، عده‌ای می‌خواهند بگویند ما زیر بار حکم خدا نمی‌رویم و نمی‌خواهیم دستورات الهی را انجام دهیم، وقتی با احکام الهی می‌جنگند یعنی با خود خدا مشکل دارند و اسمش را آزادی گذاشته‌اند.

معاون رئیس جمهور به تعریف آزادی که این روز‌ها زیاد شنیده می‌شود اشاره کرد و افزود: دو تعریف از این کلمه وجود دارد، تعریف آزادی از زبان شهیدان و تعریف آزادی از زبان استکبار که آزادی از بندگی خدا و به رسمیت نشناختن خدا است یعنی من دوست دارم آزاد باشم و تو خودت را کنترل کن که این آزادی غرب و استکبار است.

قاضی‌زاده هاشمی به آزادی تعریف شده از زبان شهید اشاره کرد و گفت: این آزادی و رهایی از بند خود است یعنی من به دنبال اجرای دستورات خداوند هستم ولو اینکه خودی نباشد من برای آزادی جامعه حاضرم خودم را فدا کنم نه اینکه جامعه را فدای خودم کنم.

وی تصریح کرد: آزادی شهید مسئولیت آور و آزادی غرب مسئولیت گریز است، شهید آماده فداکاری و ایثار است و، اما آزادی غرب یعنی اینکه همه فدای من شوند، دعوا اینجاست و حضرت امام راحل در صحیفه خود می‌فرمایند اگر دشمن در مقابل مکتب حسینی ما ایستاد ما در مقابل کل جهان می‌ایستیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دین بستری برای ابدیت را فراهم می‌کند، افزود: می‌خواهند دین و اسلام را از ما بگیرند و خدا را شکر می‌کنیم که اینقدر عصبانی هستند و طی ۴۳ سال این همه هجمه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... علیه ایران اسلامی انجام دادند که به اهدافشان نرسیدند و نخواهند رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به آرمان‌های اسلامی ملت ایران اشاره کرد و گفت: ما چه بلایی سر آن‌ها آوردیم که این چنین عصبانی هستند و تا روزی که پرچم ما برای توحید برافراشته باشد استکبار از ما عصبانی است، وقتی سال با سرود «سلام فرمانده» و با شعار برای آمادگی ظهور امام زمان (عج) آغاز شد قطعاً استکبار واکنش نشان می‌دهد.

وی افزود: دشمنان ما به شدت از هویت مهدویت می‌ترسند و مطالعات بسیار جدی در این زمینه دارند و وقتی این جریان راه افتاد و فرزندان کوچک تا بزرگ با این مهدویت در شعر سلام فرمانده همراه شدند و توفیقات دولت مردمی در عرصه‌های مختلف یک به یک اتفاق افتاد یا در عرصه بین‌المللی پیوستن به پیمان شانگ‌های شکل گرفت استکبار توطئه‌های خود را آغاز کرد و توطئه اخیر واکنش دشمنان به پیروزی‌های ملت ایران و موفقیت‌های دولت مردمی است.

معاون رئیس جمهور به قدرت ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: قدرت‌هایی بزرگ در جهان مانند روسیه و چین و دیگر کشور‌ها ایران را یک کشور قدرتمند می‌دانند که لازم است برای حل مسائل مختلف جهان حضور داشته باشد، اما دشمنان ما این حضور را تحمل نمی‌کنند.

معاون رئیس جمهور افزود: هرگاه ملت ایران در تاریخ در آستانه پیروزی حتمی قرار گرفته است دشمنی‌ها با توطئه‌های مختلف آغاز شده است.

نخستین یادواره شهیدان مدفون در حرم مطهر رضوی با عنوان (فرستادگان رضا) همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس با سخنرانی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و نوحه‌خوانی حاج «صادق آهنگران» در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم یاد شهدا و ایثارگرانی که از حرم بارگاه منور رضوی به جبهه‌های نبرد اعزام شده‌اند گرامی داشته شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها