سخنگوی جنبش حماس فلسطین:

اقدامات قهرمانانه در «جنین» بهترین گواه برای حضور مقاومت است

محمد حماده گفت: حوادث و اقدامات قهرمانانه در جنین، نابلس و سراسر شهر‌های کرانه باختری، بهترین گواه برای حضور روح مقاومت است.
کد خبر: ۵۴۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ - 01October 2022

حوادث و اقدامات قهرمانانه در جنین بهترین گواه برای حضور مقاومت استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد حماده» سخنگوی جنبش حماس فلسطین در شهر قدس اشغالی اظهار داشت: حوادث و اقدامات قهرمانانه در جنین، نابلس و سراسر شهر‌های کرانه باختری، بهترین گواه برای حضور روح مقاومت است.

خبرگزاری شهاب به نقل از حماده گزارش داد، روح انتفاضه قدس همچنان در جان و عقل مردم مقاوم فلسطین در کرانه باختری و بیت المقدس حضور دارد و شعله این انتفاضه فقط با آزادسازی قدس و مسجدالاقصی و نابودی رژیم صهیونیستی خاموش خواهد شد.

وی در عین حال تصریح کرد، در زمانی که دشمن صهیونیستی و افراطی‌های صهیونیست، جنایات خود علیه قدس و مسجدالاقصی را افزایش داده‌اند، مردم فلسطین یاد و خاطره هفتمین سالگرد انتفاضه جاودان قدس را زنده نگه می‌دارند.

حماه با بیان اینکه این انتفاضه، نقطه عطفی در مبارزات مستمر مردم فلسطین در دفاع از قدس و الاقصی بود، تصریح کرد، خون‌های پاکی که برای دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین ریخته شد، همچون چراغی است که شعله انتفاضه و مقاومت را در برابر رژیم صهیونیستی روشن نگه داشته است.

در همین ارتباط، «ایال زیسر» مورخ و استاد دانشگاه تل‌آویو، شهریور ماه گذشته نسبت به وقوع انتفاضه سوم مردم فلسطین علیه صهیونیست‌ها هشدار دارد و گفت که درگیری‌های پراکنده بین ارتش صهیونیستی با نیرو‌های مقاومت فلسطین، فریبنده است.

زیسر تأکید کرد که این آرامش و سکوت، آرامش قبل از طوفان است و در واقع، طوفان همچنان به قوت خود باقی است؛ هرچند روزی نیست که درگیری‌های روتین و عادی بین مردم فلسطین و ارتش صهیونیست رخ ندهد.

وی تصریح کرد، هر اندازه که عملیات‌های حمله با چاقو یا زیر گرفتن بیشتر شود و بر شمار شهدای فلسطینی افزوده شود، هر شهیدی که به شهادت برسد، وضعیت را شعله‌ور خواهد کرد و به منزله شعله‌ور کردن آتش خواهد بود.

این استاد اسرائیلی خاطرنشان کرد، شهر جنین، پایتخت و خط مقدم درگیری‌هاست؛ افزون بر اینکه هفته گذشته هم در منطقه «دره اردن» به سمت یک اتوبوس صهیونیست تیراندازی شد. به همین دلیل می‌توان گفت که همه مناطق در حال شعله‌ور شدن است.

این مورخ صهیونیست در پایان به رژیم صهیونیستی توصیه کرد که باید با قدرت، هر عملیاتی را که بخواهد تبدیل به انتفاضه شود، سرکوب کرد و به موازت آن، پیش از آنکه دیر شود، کنترل مناطق را در دست گرفت.

شرایط این روز‌های سرزمین‌های اشغالی به ویژه در کرانه باختری بسیار ویژه شده و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای شده است، پاسخ جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط خاصی را برای صهیونیست‌ها رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در نوارغزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند، ولی اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی علیه اشغالگران تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آن‌ها گرفته است.

انتهای پیام/ ۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها