معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی:

عمل‌گرایی در موضوع «جهاد تبیین» به جای شعارگرایی در دستور کار قرار گیرد

«طالبی» با تأکید بر اینکه در موضوع «جهاد تبیین» باید عمل‌گرایی به جای شعارگرایی در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید در «جهاد تبیین» از روش‌های نو برای اقناع افکار عمومی استفاده کنیم و تنها به سخنرانی در مساجد بسنده نکنیم.
کد خبر: ۵۴۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ - 08October 2022

در موضوع «جهاد تبیین» عمل‌گرایی به جای شعارگرایی در دستور کار قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سید محمدرضا طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز (شنبه) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان‌ با اشاره به محدودیت اعتبارات فرهنگی، اظهار داشت: اعتبارات فرهنگی باید به موازات اعتبارات پروژه‌های زیرساختی عمرانی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

وی به فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه «جهاد تبیین» اشاره کرد و گفت: ایشان تأکیدات زیادی در این خصوص داشته‌اند لذا موضوع «جهاد تبیین» باید در اولویت کاری و قطعی همه مدیران، دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های فرهنگی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در موضوع «جهاد تبیین» باید عمل‌گرایی به جای شعارگرایی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع و با هدف نهادینه‌سازی «جهاد تبیین» باید از سنین پایین و از مهدکودک‌ها شروع شود.

طالبی به جریانات اخیر اشاره کرد و متذکر شد: در جریانات اخیر تاثیرپذیری از فرهنگ غرب مشهود بوده و تأثیر گرفتن از رسانه‌های معاند در الفاظ و کردار و آشوب‌های کف خیابان توسط اغتشاشگران محسوس است که باید در «جهاد تبیین» با روشنگری، توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: برای استفاده از فضای مجازی، پوشش دانشجویان در دانشگاه‌ها و غیره حتی در کشورهای غربی نیز قوانین خاصی وجود دارد، اما متأسفانه در ایران اسلامی به این مهم کمتر توجه شده و مورد غفلت واقع شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم برنامه‌ریزی برای موضوعاتی همچون مدیریت فضای مجازی، نظارت بر تولیدی‌ها و واردات پوشاک تأکید کرد و گفت: واردات اقلام دست خودمان است در حالی که تولید و ‌واردات برخی کالاها مثل پوشاک مدیریت نمی‌شود و نظارت بر این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

طالبی با اشاره به اینکه باید در «جهاد تبیین» از روش‌های نو برای اقناع افکار عمومی استفاده کنیم و تنها به سخنرانی در مساجد بسنده نکنیم، خاطرنشان کرد: تهیه مستندات فاخر و فیلم‌های کوتاه در حوزه «جهاد تبیین» بسیار تأثیرگذار است و باید از ظرفیت هنرمندان و فعالان فضای مجازی استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها