کارگردان «مستطیل قرمز» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

حمایت رهبر معظم انقلاب از فیلم «مستطیل قرمز» خوشحالمان کرد/ منتظر تحقق وعده صداوسیما هستیم

صیدخانی با تاکید براینکه برای دیده شدن فیلم «مستطیل قرمز» نیازمند حمایت رسانه ملی هستیم، گفت: اگر صداوسیما پخش فیلم «مستطیل قرمز» را انجام ندهد جریان اکران و نمایش روستا به روستا این فیلم را بخاطر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۵۴۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 12October 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مستطیل قرمز» عنوان فیلمی سینمایی به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی و تهیه‌کنندگی مرحوم علیرضا سجادپور است که در آن حادثه بمباران زمین فوتبال منطقه چوار از استان ایلام در سال ۶۵ توسط جنگنده‌های عراقی روایت می‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار، مستقیماً به آن اشاره و از عوامل این فیلم قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید؛

داستان چوار سند حقانیت ایران در جنگ تحمیلی بود

«حسن صیدخانی» کارگردان این اثر به دیدار اخیر دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه بیانات رهبر انقلاب اسلامی درخصوص توجه سینما و هنر به مسائل مهمی همانند بمباران زمین فوتبال منطقه چوار بسیار ارزشمند بود و به ما انرژی داد، اظهار داشت: برای خود ما بسیار ارزشمند و جالب بود که امام خامنه‌ای نگاه ویژه‌ای به فیلم «مستطیل قرمز» داشتند و اینگونه به آن اشاره کردند. ما هم در همین دیدار و با افتخار مدال بلورین و لوح زرینی که در جشنواره ایتالیا برای این فیلم دریافت کرده بودیم را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردیم.

حمایت رهبر انقلاب از فیلم «مستطیل قرمز» خوشحال‌مان کرد/ منتظر تحقق وعده صداوسیما هستیم

وی ادامه داد: رهبر انقلاب همواره به سوژه‌هایی از این دست توجه خاص داشته‌اند و تأکیدشان هم بر ادامه روند تولید اینگونه از آثار بود که ان‌شالله در آینده ساخته و بیشتر هم مورد توجه قرار بگیرد.

کارگردان فیلم «مستطیل قرمز» درخصوص اکران این اثر سینمایی و بازخوردهایی که درباره آن وجود داشته است، افزود: خوشبختانه با اینکه زمان اکران و نمایش فیلم «مستطیل قرمز» همزمان با دوران بعد از همه گیری ویروس کرونا بود اما ما توانستیم تعداد زیادی از مخاطبان را به سالن‌های سینما بکشانیم و نکته مهم‌تر آن بود که طبق بازخوردهایی که دریافت کردیم اکثر مخاطبین از دیدن فیلم رضایت داشتند.

صیدخانی درخصوص اکران این اثر سینمایی در مناطق مختلف کشورمان اظهار داشت: فیلم «مستطیل قرمز» تاکنون در استان‌های کردستان، ایلام و کرمان به‌صورت ویژه اکران و نمایش داده شده است. این اکران‌‎ها کاملا شخصی و متکی بر هزینه‌ها و دغدغه‌هایی بوده است که سمت تولیدکنندگان و جریان مردمی شکل گرفته است و هیچ حمایت دولتی در آن دخیل نبوده است. 

حمایت رهبر انقلاب از فیلم «مستطیل قرمز» خوشحال‌مان کرد/ منتظر تحقق وعده صداوسیما هستیم

وی در پاسخ به اینکه مذاکرات درباره پخش فیلم «مستطیل قرمز» از تلویزیون صورت گرفته است یا نه، گفت: بله؛ دیدار و گفت‌وگویی با پیمان جبلی رئیس صدا و سیما داشتیم و درخصوص اکران این فیلم صحبت‌هایی صورت گرفت و قول‌هایی داده شده است که تاکنون محقق نشده است و صرفا درحد یک صحبت اولیه است که امیدواریم این وعده محقق شود تا بتوانیم این فیلم را از رسانه ملی پخش کنیم.

بیشتر بخوانید؛

نخستین افتخار بین‌المللی برای سینمای دفاع مقدس

کارگردان فیلم «مستطیل قرمز» تصریح کرد: وقتی شخصیت مهم و فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اهمیت این فیلم صحبت می‌کنند باید دستگاه‌های فرهنگی حمایت لازم را انجام دهند؛ البته مطالبه ما منحصر به فیلم «مستطیل قرمز» نیست و معتقدیم صداوسیما باید از تمام آثار تولید شده سینمایی که مسئله‌ای از مسائل کشور را مطرح کرده‌اند حمایت کند و این چتر حمایتی گسترده باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار