رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

لزوم بهره‌گیری از جهاد تبیین برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌/ باید جهاد تبیین در دانشگاه‌ها تدریس شود

ساعدی گفت: دانشگاهیان باید به عنوان یک اصل در تدریس، جهاد تبیین را در رویه کاری علمی و آموزشی خود قرار دهند.
کد خبر: ۵۵۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 20October 2022

شرایط روانی جامعه باید کاملاً برای تهدیدات آماده باشد/ مسئولان در عملیاتی کردن فرامین امام ‌خامنه‌ای کم‌لطفی می‌کنند«قاسم ساعدی» رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه ویژه مردم و مسئولان به موضوع جهاد تبیین اظهار داشت: امام خامنه‌ای مدت‌هاست که موضوع جهاد تبیین را پیگیری کرده‌اند، ما در تبیین مشکلات، تهدیدات، بحران‌ها از یکسو و تبیین فرصت‌ها، موفقیت‌ها و اقدامات ارزشمند خدمتگزاران از سوی دیگر باید گام جدی برداریم.

ساعدی تصریح کرد: معتقدم معاونت سیما سازمان صدا و سیما باید به قدری فعال شود تا مردم به خوبی تهدیدات و فرصت‌ها را در کنار یکدیگر درک کنند، با رقم خوردن این مهم مردم خودشان به راحتی می‌توانند از فرصت‌ها پیش‌رو کشور نهایت بهره را ببرند و در مسیر ناکام گذاشتن دشمنان حرکت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: متأسفانه تا کنون به این سوال که چگونه باید از جهاد تبیین برای تبدیل کردن بحران‌ها به فرصت‌ها استفاده کنیم؟ پاسخ منطقی و مناسب نداده‌ایم. در هر صورت شرایط باید به نحوی پیش برود که بسترهای ذهنی و شرایط روحی جامعه کاملاً برای تهدیدات آماده باشد.

وی افزود: اگر ما توصیه‌ها و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی را به موقع عملیاتی کنیم، یقیناً مشکلات ما در خصوص حجاب بانوان و نسل دهه هشتادی به اینجا نمی‌رسید، یا اگر هم مشکلی وجود داشت، بسیار اندک و غیرقابل محاسبه بود. اما متأسفانه روند کنونی به نحوی است که امام خامنه‌ای تولید محتوا و بصیرت‌افزایی می‌کنند، ولی دستگاه‌های اجرایی و کل ارکان نظام اعم از نمایندگان و دولتمردان در مقام اجرا کم لطفی می‌کنند.

ساعدی تأکید کرد: اساتید دانشگاهی و دانشگاهیان باید به عنوان یک اصل در تدریس جهاد تبیین را در رویه کاری علمی و آموزشی خود قرار دهند، معتقدم در تدریس هر درسی اعم از فیزیک، شیمی، دروس علوم انسانی و .... استاد باید حداقل پنج الی 10 دقیقه برای موضوع جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی دانشجویان وقت بگذارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه اساتید دانشگاهی باید رفع ابهام از برخی موضوعات جاری کشور داشته باشند، گفت: اگر همه ما به جهاد تبیین متعهد و مقید بودیم، به طور قطع مشکلات یا ابهامات بر ذهن جوانانمان سایه نمی‌افکند، بلکه همه موضوعات شفاف‌سازی میشد، در کل معتقدم موفقیت یک جامعه در پل ارتباطی مردم و حاکمیت است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار