با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش؛

مرکز بین‌المللی کنترل امنیت دریایی ارتش افتتاح شد

مرکز کنترل امنیت دریایی شمال اقیانوس هند در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دریادار ایرانی افتتاح شد.
کد خبر: ۵۵۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ - 22October 2022

افتتاح مرکز بین‌المللی کنترل امنیت دریایی در منطقه سوم نیروی دریایی ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مرکز کنترل امنیت دریایی شمال اقیانوس هند در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرماندهان و نمایندگان کشور‌های عضو آیونز و وابستگان نظامی حاضر در ایران افتتاح شد.

امیر دریادار ایرانی در آیین افتتاح مرکز کنترل امنیت دریایی اظهار داشت: همزمان با برگزاری نشست اعضای کارگروه امنیت دریایی آیونز، مرکز امنیت دریایی در حاشیه شمالی اقیانوس هند و سواحل مکران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین مناطق ساحلی جهان افتتاح شد.

فرمانده نداجا افزود: نیروی دریایی ارتش برای دومین دوره متوالی مسئولیت کارگروه امنیت آیونز را برعهده داشته و از هیچ تلاشی برای ارتقاء این سمپوزیوم مهم منطقه‌ای فروگذار نخواهد کرد. فرصت دسترسی به دریا و بهره‌برداری از این موهبت بزرگ امکان رشد و توسعه را در ابعاد گوناگون برای همه فراهم کرده و استفاده درست از این موهبت الهی نیازمند امنیت، تخصص و البته مشارکت و همکاری است.

وی ادامه داد: هیچ کشوری به تنهایی قادر به تامین امنیت در این پهنه وسیع آبی نیست. در عصر انفجار اطلاعات، نیاز به وجود مراکزی برای تجمیع، دسته‌بندی، اولویت‌بخشی و البته به اشتراک‌گذاری اطلاعات اجتناب‌ناپذیر است؛ بنابراین نیروی دریایی ارتش بر آن شد تا با همکاری و مشارکت تمام ارگان‌های لشگری و کشوری مرتبط با دریا و امنیت آن، این مرکز مهم را راه‌اندازی کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا با مشارکت و همکاری کشور‌های دوست، زمینه را برای همکاری‌های بیشتر و مؤثرتر در امنیت دریایی فراهم کنیم. نیروی دریایی ارتش از هیچ تلاشی برای ارتقای امنیت دریغ نکرده و دست نیرو‌های دریایی کشور‌های دوست را برای مشارکت حضوری و غیرحضوری می‌فشارد و زمینه‌های لازم برای برقراری ارتباط سریع و مؤثر با مراکز مشابه را برقرار خواهد کرد.

ناخدا دوم «پورشکرریز» رئیس مرکز کنترل امنیت دریایی نیز در آیین افتتاح این مرکز گفت: مرکز بین‌المللی امنیت دریایی متشکل از نمایندگان ارگان‌های کشوری و لشگری به‌صورت ۲۴ ساعته در جهت نظارت و انجام عملیات‌های مشترک امداد و نجات، بررسی آلودگی محیط‌ زیستی، کمک‌رسانی به کشتی‌های در معرض خطر و فعالیت‌های دیگر نسبت به اشتراک اطلاعات با کشور‌های مورد توافق اقدام خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یگان پهپادی و شناور‌های مستقر در آب‌های سرزمینی و بین‌اللملی تمام تلاش خود را جهت بالا بردن تعامل و اشتراک اطلاعات بین‌المللی انجام خواهند داد تا کمک شایانی به ایمنی دریانوردی و ایجاد بستر دوستی بین کشور‌های منطقه و هم‌پیمانان شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها