علی لاریجانی در کنگره شهدای تدارکات سپاه:

شهادت‌طلبی رمز اقتدار سپاه است/ تلاش ناکام دشمن برای بمباران 400 نقطه کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه پاسداران یک نیروی مسئولیت‌پذیر است؛ که در اکثر بحران‌های منطقه حل‌کننده و کمک‌کننده به مردم بوده و حضورش برای حل این بحران‌ها آرامش‌بخش است.
کد خبر: ۵۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ - 15October 2015

شهادت‌طلبی رمز اقتدار سپاه است/ تلاش ناکام دشمن برای بمباران 400 نقطه کشور

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در دومین کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه، اظهار داشت: امروز بزرگترین و قدرتمندترین نیروی مسلحی که در خاورمیانه حضور دارد، سپاه پاسداران است.

وی افزود: سپاه پاسداران یک نیروی مسئولیتپذیر است؛ که در اکثر بحرانهای منطقه حلکننده و کمککننده به مردم بوده و حضورش برای حل این بحرانها آرامشبخش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشخصههای اقتدار سپاه گفت: روحیه شهادتطلبی و مجاهدت، رمز قدرتمندی و عزتمندی سپاه به شمار میرود.

لاریجانی ادامه داد: امروز کشورهای بسیاری از نظر دیپلماسی فعال هستند و از منابع طبیعی خوبی نیز برخوردارند؛ ولی قدرت ایستادن روی پای خود را ندارند، و در مواجهه با یک تشر و تهدید عقب مینشینند؛ که این به دلیل عدم وجود روحیه وحدتطلبی در آن کشورهاست.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: از بعد از انقلاب تفکر شهادتطلبی در جامعه و بهخصوص در سپاه نهادینه شد.

وی ولایتمداری را رکن دیگری از قدرت سپاه عنوان کرد و گفت: سپاه چه در زمان امام خمینی(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری خود را مطیع (اوامر ولی فقیه) میدانست و اگر این موضوع نبود ما موفقیتی در جبههها نمیداشتیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رهبری در موضوع هستهای تصریح کرد: ما 12 سال در موضوع هستهای با غرب مشاجره داشتیم. در طول 20 سال اخیر که من درگیر این موضوع بودم، دیدم که رهبری کسی بود که در شکلگیری دانش هستهای نقش بسزایی داشت. ایشان از همان ابتدا در مقابل فشار دشمن برای تعطیلی تحقیقات هستهای ایستادگی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه کشمشها دشمنان خواستار تعطیلی فعالیت هستهای کشورمان شدند؛ این آزمون اشتباهی است که در دورهای صورت گرفت؛ اما آنجا نیز مقام معظم رهبری موضوع هستهای را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

وی ادامه داد: در خاتمه نیز این نقش رهبری بود که ما هم دانش هستهای را داشته باشیم و هم تحریمها برداشته شوند. نقشآفرینی رهبری در این مسئله کاملا روشن است.

لاریجانی بیان داشت: زمانی که بنده مسئولیت شورای عالی امنیت ملی را به عهده داشتم یک از کانالهای مختلف که عمدتا از دوستان ما بودند به ما خبر دادند که قرار است 400 نقطه از کشور بمباران شود. اگر آمادگی ذهنی در مسئولین وجود نداشت این موضوع باعث نگرانی در کشور میشد؛ اما در آن دوره نیز این رهبری بودند که آمادگی لازم برای ایستادگی را در مسئولین بهوجود آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحرانهایی که کشورهای منطقه با آن درگیر هستند، تصریح کرد: این بحرانها میتواند مشکلات بزرگی را برای آینده منطقه ایجاد کنند، و ما در قبال این موضوع مسئولیت داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در مسائل مختلف از جمله موضوعات سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی، قصد نفوذ داشته و ماجراجویی خود را ادامه میدهند و سپاه باید همیشه آماده باشد.

ادامه داد: امیدواریم در شرایط جدید، سپاه با مسئولیتپذیری درست نقش خود را در قبال انقلاب و نظام به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار