مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

تدوین نقش رانندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس

«سلامی» گفت: نقش رانندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس مستندسازی و تدوین می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ - 24October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در دیدار با مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: فعالان و تلاشگران این صنعت نقش و جایگاه ویژه و غیر‌قابل انکاری در تمامی مقاطع زمانی داشته و دارند لذا لازم است اهمیت این صنعت و شغل بیش از پیش بر همگان تبیین شود.

وی ادامه داد: تمامی رانندگان اتوبوس و کامیون‌ها با جان و دل در دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کردند و باید نقش برجسته رانندگان در دوران دفاع مقدس جمع آوری، مستند سازی و تدوین شود.

این مسئول با بیان اینکه رانندگان در دوران دفاع مقدس بیشترین نقش را در حوزه جابه جایی رزمندگان داشتند عنوان کرد: اعزام نیرو‌ها به جبهه، انتقال رزمندگان به خطوط مقدم و مناطق عملیاتی، مشارکت فعالانه در مهندسی رزمی دفاع مقدس، انتقال مجروحین و شهدا به پشت جبهه‌ها از جمله نقش‌های رانندگان در دوران دفاع مقدس بود.

وی گفت: آشنایی رانندگان جوان با تلاش و مجاهدت رانندگان در دوران دفاع مقدس ضرورت دارد وباید اقدامات فرهنگی، هنری، ادبی، تبلیغی در این زمینه انجام شود.

سلامی متذکر شد: برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان جوان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان در انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس بسیار با اهمیت است و انتظار داریم توجه لازم در این زمینه در ادارات سطح استان صورت گیرد.

در ادامه این جلسه «منصور کیانی» مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان، پیشنهاد جمع‌آوری آثار و خاطرات رانندگان در دوران دفاع مقدس را بسیار مفید و ارزشمند عنوان کرد و گفت: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با ایجاد انگیزه‌های لازم تمام شرکت‌های تحت پوشش خود را در زمینه جمع‌آوری و ثبت آثار رزمندگان بسیج خواهد کرد.

انتهای پیام/ راضیه لواف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار