نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

اقتدار جهان اسلام در گرو وحدت میان مذاهب و اقوام/ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از بزرگترین خیانت‌ها در جهان اسلام است

حجت‌الاسلام احمدپور اقتدار جهان اسلام را در گرو وحدت میان مذاهب و اقوام دانست و گفت: اقتدار مورد نظر دین مبین اسلامی از مسیر و کانال وحدت می‌گذرد و ما ناگزیر به وحدت در جوامع اسلامی هستیم.
کد خبر: ۵۵۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 26October 2022

اقتدار جهان اسلام از کانال وحدت میان مذاهب و اقوام می‌گذرد/ همگرایی داروی رفع بسیاری از مشکلات جهان اسلام استحجت‌الاسلام والمسلمین «اکبر احمدپور» نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ وحدت میان مذاهب و ملل اسلامی اظهار داشت: وحدت یکی از مسائل بسیار مهم و مبتلابه امروز جوامع اسلامی است. در آموزه‌های دینی ما چه قرآن و چه روایات تأکید بسیار فراوان بر وحدت شده است.

حجت‌الاسلام احمدپور افزود: از سوی دیگر با توجه به توطئه‌های فراوانی که استکبار جهانی و دشمنان اسلام نسبت به جامعه اسلامی داشته‌اند «وحدت» امروز به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های جهان اسلامی مبدل شده است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توطئه و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان از سوی دشمنان هر روز شدت بیشتری پیدا می‌کند،‌ همچنین با توجه به حجم جنایاتی که استکبار جهانی در جهت ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی انجام می‌دهد، اعتقاد ما بر این است که جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت احتیاج دارد.

وی ادامه داد: در برخی از کشورها و ملل اسلامی مانند ایران که دارای مذاهب، ادیان و اقوام گوناگون است، نیاز بیشتری به وحدت وجود دارد،‌ قطعاً قومیت‌ها برای ما یک فرصت هستند، از این جهت که با ایجاد صمیمت و حفظ وحدت میان اقوام و مذاهب گوناگون ایرانی زمینه رشد و پیشرفت بیش از هر زمان دیگری برای کشور فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدپور با بیان اینکه وحدت توطئه‌های مختلف دشمنان را خنثی می‌کند، تاکید کرد: اقتدار مورد نظر دین مبین اسلامی از مسیر و کانال وحدت می‌گذرد و ما ناگزیر به وحدت در جوامع اسلامی هستیم، اعتقاد قلبی دارم همگرایی داروی رفع بسیاری از مشکلات جهان اسلام است.

بر اساس گزارش دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در طی دوره زعامت پر برکت خود در سخنرانی‌های رسمی و غیر رسمی بر موضوع وحدت در میان جامعه اسلامی و خنثی کردن توطعه دشمنان تاکید موکد داشته‌اند.

معظم‌له در بیانات چندی پیش خود در هفته وحدت فرمودند:‌ عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی یکی از بزرگترین خیانت‌هاست، ممکن است برخی بگویند تحقق وحدت در شرایط فعلی با وجود برخی رؤسای کشورهای اسلامی امکان‌پذیر نیست اما روشنفکران، علما، فرزانگان و نخبگان دنیای اسلامی می‌توانند فضا را متفاوت از خواست دشمن کنند که در این صورت امکان تحقق وحدت، آسان‌تر خواهد شد.

امام خامنه‌ای با طرح این سؤال که «منظور از وحدت چیست؟» خاطرنشان کردند: آنچه از وحدت در دنیای اسلام مد نظر است، ‌وحدت در حفظ منافع امت اسلامی است و نه وحدت نژادی و جغرافیایی.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها