نماینده مجلس مطرح کرد؛

ناکامی اروپا در اجرای تعهدات برجامی

عمویی گفت: اروپایی‌ها در اجرای تعهدات برجامی‌شان ناکام بودند. اروپا در دوران مذاکرات نقش سازنده‌ای ایفا نکرد و در مقاطعی خود را به بازیگر منفعل تبدیل کرده و این موضوع تأثیری به سزایی در روند مذاکرات داشت.
کد خبر: ۵۵۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ - 26October 2022

ناکامی اروپا در اجرای تعهدات برجامی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه کشور‌های غربی در مورد آشوب‌های اخیر در ایران، اظهار داشت: مقامات و مسوولان در خصوص فوت خانم مهسا امینی توضیح دادند و گزارش دولت و مجلس و نهاد‌های پزشکی و انتظامی هم در این باره منتشر شده است، این موضوعات داخلی است و کشور‌های غربی حق مداخله در امور جمهوری اسلامی را ندارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوع مقابله با اغتشاشات، تدابیر لازم برای مقابله با اقداماتی که مخل امنیت کشور هستند، انجام شد تا اغتشاشات برای حفظ امنیت عمومی پایان یافته و شرایط کشور به سمت عادی شدن حرکت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اقدام اروپا در تحریم برخی از نهادها، مسئولان و افراد، موجب تخریب زیرساخت‌های روابط دوجانبه ایران و اروپا است، گفت: جمهوری اسلامی واکنش جدی و موثری در مقابل تحریم‌های اخیر نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها حتما اثربخش نیست چرا که مقامات و مسوولان کشور اموال و برنامه‌ای در اروپا ندارند. اما این رفتار آن‌ها ذهنیت منفی در نزد مقامات کشورمان نسبت به اروپا ایجاد می‌کند.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به انتقادات جمهوری اسلامی به اقدامات اروپا در مذاکرات و عملکرد آن‌ها در روند اجرای برجام، گفت: اروپایی‌ها در اجرای تعهدات برجامی‌شان ناکام بودند. اروپا در دوران مذاکرات نقش سازنده‌ای ایفا نکرد و در مقاطعی خود را به بازیگر منفعل تبدیل کرده و این موضوع تاثیری به سزایی در روند مذاکرات داشت.

عمویی درباره اینکه آیا اروپا از طریق این تحریم‌ها می‌تواند در مذاکرات احتمالی آینده از ایران امتیاز بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر اروپا خیال می‌کند با چنین عملکردی موفق به کسب امتیاز از جمهوری اسلامی خواهد شد، مشخص است که شناخت دقیقی از ایران ندارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار