نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

لزوم افزایش تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس

ارکانی گفت: حجم مطالبات مردم در حوزه‌های انتخابیه و بخش‌های معیشت، اقتصاد، کشاورزی، صنعت، تولید و سایر بخش‌ها از نمایندگان زیاد است که نمایندگان این مطالبات را به وزرای دولت بازگو می‌کنند، اما بازخورد کمی از آن‌ها شاهد هستند.
کد خبر: ۵۵۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷ - 31October 2022

لزوم افزایش تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «احسان ارکانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: درباره طرح استیضاح دو نکته وجود دارد. نخست اینکه به دلیل فضای فعلی کشور نیازمند همدلی، هم افزایی و انسجام بیشتر در همه بخش‌ها و نهاد‌های کشور هستیم و باید به این موضوع توجه شود. از طرفی نمایندگان معتقدند باید فرصت بیشتری به وزیر صمت داده شود و استیضاح به صلاح نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دیگر اینکه ممکن است برخی از نمایندگان مجلس اعتقادی به استیضاح فاطمی امین نداشته باشند. اما انتقاد‌هایی به برخی از برنامه‌های دولت در تولید و اقتصاد دارند که این انتقاد‌ها به حوزه‌های صنایع و معادن هم مربوط است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس تاکید کرد: حجم مطالبات مردم در حوزه‌های انتخابیه و بخش‌های معیشت، اقتصاد، کشاورزی، صنعت، تولید و سایر بخش‌ها از نمایندگان زیاد است که نمایندگان این مطالبات را به وزرای دولت بازگو می‌کنند، اما بازخورد کمی از آن‌ها شاهد هستند.

وی ادامه داد: بر همین اساس از وزرای دولت می‌خواهیم که توجه بیشتری به مطالبات مردم و تذکرات نمایندگان داشته باشند تا گشایشی در حل مشکلات رخ داده و از استیضاح وزیر صمت عبور کنیم.

نماینده مجلس با بیان اینکه بیشتر دغدغه‌های طراحان استیضاح، موارد حاکمیتی است، عنوان کرد: در بخش‌هایی مانند ایمیدور (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) انتقاد‌هایی وجود دارد که بهتر است از طریق تحقیق و تفحص به چالش‌ها و مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد. کما اینکه اکنون موضوع تحقیق و تفحص از ایمیدرو و شرکت‌های وابسته در دستور کار است.

ارکانی خاطرنشان کرد: بهتر است در شرایط فعلی تعامل و هم افزایی همه بخش‌ها و نهاد‌های کشور بیشتر شود. از طرفی نمایندگان مجلس، نماینده مردم هستند و در حوزه‌های انتخابی مشکلاتی را در زمینه استقاط خودرو و کامیون، تولید و معیشت مردم و سایر موارد از نزدیک می‌بینند و ما منتظریم در این بخش‌ها تصمیم فوری و سریع برای رفع این دغدغه ها‌ی مردم اتخاذ شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار