عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

اروپایی‌ها در سرکوب کردن معترضان سرآمد دنیا هستند/ تجدید نظر جمهوری اسلامی ایران در تنظیم روابط با اتحادیه اروپا

عنابستانی گفت: تحریم‌هایی که چندی پیش اتحادیه اروپا وضع کرد بسیار اقدام غیر سازنده و غلطی بود که قطعاً بی پاسخ نخواهد ماند، بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در تنظیم روابط خود با اروپایی‌ها تجدید نظر می‌کند.
کد خبر: ۵۵۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۸ - 30October 2022

اروپایی‌ها در سرکوب کردن معترضان سرآمد دنیا هستند/ تجدید نظر جمهوری اسلامی ایران در تنظیم روابط با اتحادیه اروپا«علی‌اصغر عنابستانی» عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به موضوع اقدامات مداخله‌جویانه و تحریم اروپایی‌ها، اظهار داشت: متأسفانه اروپایی‌ها و به طور کلی جبهه غرب نشان داده‌اند که قادر به درک و فهم واقعیات مردم ایران نیستند و مکرراً با مشورت‌های برخی افراد ناشی دچار تحلیل غلط می‌شوند.

عنابستانی تصریح کرد: سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی تصورشان این بود که می‌توانند با صرف وقت و هزینه فراوان اغتشاشاتی را در ایران طراحی کنند که در نهایت به نظام اسلامی ضربه وارد شود، این تصور غلط بر پایه مشورت‌های غیر واقعی به سردمداران کشورهای غربی ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مشاهده کردیم، برخلاف تصور دشمنان اعتراضات اخیر نه تنها به یک جنبش عمومی گسترده تبدیل نشد، بلکه در بالاترین برآوردها 120 هزار نفر در تمام تجمعات در کل کشور حضور داشتند.

وی افزود: البته برخی نارضایتی‌های به حق از شرایط و وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور وجود دارد، اما همه این افراد، نسبت به نظام جمهوری اسلامی و حفظ آرامش کشور اتفاق نظر دارند، زیرا، در سایه آرامش می‌توان مشکلات و معضلات اقتصادی را رفع کرد. با درگیری، آشوب و اغتشاش نه تنها مشکلی رفع نمی‌شود، بلکه با لطمه وارد شدن به امنیت کشور فضا برای تحرکات گروه‌های تروریستی فراهم خواهد شد.

عنابستانی تأکید کرد: مردم ایران به این بلوغ که امنیت از مهم‌ترین اولویت‌های کشور برای پیشبرد اهداف و توسعه است، رسیده‌اند، اما متأسفانه اروپایی‌ها توان درک و فهم این مهم را ندارند. شما می بینید که در کشورهای اروپایی اعم از فرانسه، انگلیس، اسپانیا و بلژیک به محض اینکه اعتراضات مردمی کوچک‌ترین رنگ و بوی اغتشاش پیدا می‌کند، پلیس به شدت اغتشاشگران را سرکوب خواهد کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اروپایی در سرکوب کردن اغتشاشگران در دنیا سرآمد هستند،  تصریح کرد: البته به اعتقاد من هیچ کشوری در مقابل اغتشاش و به هم زدن نظم عمومی کوچک‌ترین مماشاتی نمی‌کند، زیرا، حکومت وظیفه‌اش برقراری نظم و امنیت جامعه است.

وی افزود: آیا برخورد پلیس با اغتشاشگرانی که اموال عمومی را به آتش می‌کشند یا به اعتقادات دینی مردم جسارت می‌کنند مصداق سرکوب‌گری است؟ تحریم‌هایی که چندی پیش اروپایی‌ها وضع کردند بسیار اقدام غیر سازنده و غلطی بود که قطعاً بی پاسخ نخواهد ماند، بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در تنظیم روابط خود با اروپایی‌ها تجدید نظر می‌کند.

عنباستانی در پایان خاطرنشان کرد: کشور ما الحمدالله در مسیری قرار دارد که به راحتی می‌تواند با همه دنیا تعامل سازنده داشته باشد، ما امروز از مرحله فشار تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و تحریم دیگر اثر خودش را از دست داده است، زیرا، سطح تعاملات اقتصادی به شکل فزآینده‌ای روبه‌ افزایش است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار