نماینده ولی فقیه در مازندران:

فرهنگ دینی خواستگاه انقلاب اسلامی است

آیت‌الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه فرهنگ دینی خواستگاه انقلاب اسلامی است، گفت: تضعیف حوزه فرهنگ تضعیف انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۵۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱ - 30October 2022

فرهنگ دینی خواستگاه انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران امشب در آئین روزنمایی پوستر روز مازندران که با حضور «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، جریان تاسف بار توهین به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) و شهادت جمعی از زائران و نمازگزاران در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم کرد و اظهار داشت: اغتشاشگران سر در آخور استکبار جهانی و صهیونیست دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه کم کاری‌های فرهنگی می‌تواند یکی از عوامل این اغتشاشات باشد، افزود: دستگاه‌هایی که رسالت فرهنگی، دینی، تبیینی و آگاهی بخشی دارند و باید کار کنند کم کاری‌هایی داشتند که شاهد بروز آشوب با مدیریت عوامل استکبار هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ دینی خواستگاه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تضعیف حوزه فرهنگ تضعیف انقلاب اسلامی است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه انتظار می‌رود سیاستگذاری‌ها و جهت گیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اعتلای فرهنگ دینی، اعتقادی، سیاسی و فرهنگ برآمده از هیات من الذله باشد، ادامه داد: فرهنگ حق الناس و حق الشهدا است و هیچ قصوری در این حوزه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد بانیان وضع موجود را مقصر می‌دانیم، گفت: بانیانی که فرهنگ را به حالت امروزی درآوردند را نیز مقصر می‌دانیم؛ همه باید حول اعتلای کلام خدا قدم برداریم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه مازندران یک بافت فرهنگی سنتی محکم و قوی برخوردار است و در مقابل تهاجمات فرهنگ بیگانه ایستاده، اظهار کرد: البته ظرفیت گردشگری مازندران آسیب‌های فرهنگی برای استان همراه داشته که باید از فرصت گردشگری به گونه‌ای بهره بگیریم که فرهنگ استان مازندران با چالش مواجه نشود.

وی با بیان اینکه مازندران برای کسب توفیق در حوزه فرهنگ نیازمند بودجه ملی است، اظهار داشت: زیرساخت‌های استان در حوزه راه‌های مواصلاتی جوابگوی تردد  این حجم مسافر در طول سال نیست.

این مسئول بر لزوم تکمیل پروژه‌های فرهنگی استان مازندران تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت این پروژه‌ها باید در اختیار سایر ارگان‌ها و نهاد‌های فرهنگی همانند حوزه‌های علمیه، مصلی‌های نمازجمعه و... نیز قرار داده شود.

آیت الله محمدی لائینی به تلاش مازندرانی‌ها برای برگزاری کنگره‌های ملی و بین المللی با هدف تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته کنگره بین المللی راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه به میزبانی استان با حضور دیگر کشور‌های دنیا برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار