رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ پدافند غیر عامل بین مدیران ارشد و میانی مغفول است

جلال‌زاده گفت: فرهنگ پدافند غیر عامل بین مدیران ارشد و میانی مغفول است. یعنی مدیران به عنوان اولویت اول به پدافند توجه نمی‌کنند.
کد خبر: ۵۵۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 31October 2022

فرهنگ پدافند غیر عامل بین مدیران ارشد و میانی مغفول استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در همایش ملی پدافند غیر عامل طی سخنانی، اظهار داشت: یکی از مهمترین ملزومات مدیریت پیشدستانه تهدیدات و توسعه امنیت همه جانبه توجه به پدافند غیرعامل است.

جلال‌زاده افزود: در حالی که ایران با تهدیدات متراکم و جنگ ترکیبی روبرو است پدافند غیرعامل به یکی از مهمترین موضوعات کشور تبدیل شده به صورتی که پایداری بر امنیت ملی مستلزم توجه به مقوله پدافند غیرعامل است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اهمیت موضوع پدافند به حدی است که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند «اگر مدیران کشور اهمیت مسئله را درک نکنند کشور در معرض تهدیدات غیر قابل جبران قرار خواهد گرفت.»

وی گفت: فرهنگ پدافند غیر عامل بین مدیران ارشد و میانی مغفول است. یعنی مدیران به عنوان اولویت اول به پدافند توجه نمی کنند. امروز مجلس شورای اسلامی با تمام توان سعی کرده است در ردیف های بودجه ای موضوع پدافند را در اولویت قرار دهد و امیدواریم در یک ماه آینده مصوبه اساس نامه پدافند غیرعامل به شورای نگهبان ارسال شود.

جلال‌زاده در پایان تصریح کرد: اگر پدافند غیرعامل نباشد ما از همین حملات سایبری صدماتی را می دیدیدم که غیر قابل جبران بود. در همین حمله که اخیرا به سیستم سوخت کشور شد اگر تمهیدات پدافند غیرعامل نبود قطعا ابعاد حادثه بیش از این بود.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار