رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تأمین منافع ملی پیش‌شرط هرگونه توافقی با غرب است/ کوتاهی نهادهای فرهنگی در انتقال حقایق انقلاب اسلامی به جوانان

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه کشور معطل نتیجه مذاکرات نمی‌ماند، گفت: تأمین منافع و مصالح ملی پیش‌شرط هرگونه توافقی با غرب است.
کد خبر: ۵۵۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 06November 2022

تأمین منافع و مصالح ملی پیش‌شرط هرگونه توافقی با غرب است/ جوانان معترض کف خیابان‌ها در معرض بمباران تبلیغات منفی فضای مجازی هستندحجت‌الاسلام والمسلمین «نصرالله پژمانفر» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در واکنش به اظهارنظر‌های مداخله‌جویانه مسئولان کشور‌های غربی درخصوص حواشی اخیر و اقدام به تحریم اشخاص و نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این اولین باری نیست که اروپایی‌ها اقدام به تحریم نهاد‌ها و مسئولان ما می‌کنند و بار‌ها نهاد‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی مورد تحریم غرب قرار گرفته‌اند.

پژمانفر با بیان اینکه اروپایی‌ها خودشان هم می‌دانند که این تحریم‌ها هیچگونه اثرگذاری ندارند، گفت: تحریم‌های اخیر اروپا هیچکدام نمی‌تواند جریان اقتصادی و تجارت بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از مسیر خود خارج نمی‌شود، اظهار کرد: البته مشکلاتی هم وجود دارد، اما به نحوی نیست که در قبال آن کشور با بحران جدی و توقف در مسیر مواجه شود.

وی افزود: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها این پیام را دریافت کرده‌اند که طرف ایرانی هیچ‌گاه مبتنی بر سیاست دولت قبل که بنا داشت کشور را معطل مذاکرات کند، متوقف بر نتیجه مذاکرات نمی‌ماند، اگر لازم باشد پای میز مذاکره می‌رویم و به گفتگو با طرف غربی می‌پردازیم تا به توافق برسیم، البته مشروط بر اینکه منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران در آن تأمین شود.

پژمانفر با بیان اینکه کشور معطل نتیجه مذاکرات نمی‌ماند، تصریح کرد: اروپایی‌ها اگر این پیام را به خوبی دریافت کرده باشند، می‌دانند که این تحریم‌ها به سودشان نیست.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاد‌های فرهنگی در انتقال ارزش‌ها و حقایق انقلاب و نظام به جوانان خوب عمل نکرده‌اند، گفت: بنده مقصر فضای ملتهب جامعه را جوانان معترضی که به خیابان‌ها آمده‌اند نمی‌دانم، زیرا، بسیاری از واقعیات انقلاب برای این جوانان منتقل نشده است و آن‌ها در معرض بمباران تبلیغات منفی فضای مجازی قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: در ابتدا باید منتظر بمانیم تا کمی از فضای موجود فاصله بگیریم تا آرامش در جامعه حاکم شود، سپس همه دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی باید در تبیین مسائل برای جوانان به معنی واقعی جهاد کنند، نه تنها نهاد‌های فرهنگی بلکه، خانواده‌ها و پدر و مادر‌ها این وظیفه را بر عهده دارند، از سویی دیگر وظیفه همه مسئولان است که حرف‌های جوانان را بشنوند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها