معاون اقتصادی رئیس جمهور:

شکستن دیواره‌های تحریم تداوم دارد

محسن رضایی با بیان اینکه دشمنان متوجه این خطر شده‌اند که ایران می‌خواهد به سرعت پیشرفت کند گفت: شکستن دیواره‌های تحریم آغاز شده و با اجرا طرح‌های مختلف اقتصادی در ما‌ه‌های آینده تداوم دارد.
کد خبر: ۵۵۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ - 03November 2022

شکستن دیواره‌های تحریم تداوم داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه مردم استان بوشهر همیشه در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب، ایران و اسلام پیشگام بودند اظهار داشت: امروز نیز در عرصه جنگ اقتصادی نقش‌آفرین هستند.

وی منابع عظیم نفت و گاز معادن کشاورزی و مهمتر از همه ساحل طولانی با خلیج‌فارس را از ویژگی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: از آغاز دولت سیزدهم تحولات مهمی در عرصه اقتصادی ایجاد شده که شکستن دیواره‌های تحریم در دستور کار قرار دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به شناسایی شکستن دیواره‌های تحریم افزود: شکستن دیواره‌های تحریم یکی پس از دیگری برای پیشرفت کشور در دستور کار قرار دارد تا این پیشرفت را سرعت یابد.

رضایی ادامه داد: امروز مبارزه و مسابقه‌ای جدی بین ما و مخالفان ایران در خارج و منطقه وجود دارد و در این مبارزه تلاش داریم بتوانیم پیشرفت کشور را سرعت دهیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان متوجه این خطر شده‌اند که ایران می‌خواهد به سرعت پیشرفت کند گفت: شکستن دیواره‌های تحریم آغاز شده و با اجرا طرح‌های مختلف اقتصادی در ما‌ه‌های آینده تداوم دارد.

وی نقش مردم در این عرصه را مهم دانست و افزود: سرعت در پیشرفت بدون حضور گسترده مردم در اقتصاد امکان‌پذیر نیست.

معاون رئیس جمهور اشاره به بازدید از جزیره اقتصادی و استراتژیک خارگ، بیان کرد: در خارگ استعداد‌های فراوانی وجود دارد که می‌تواند به ثروت ملی تبدیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

رضایی با بیان اینکه منابع عظیم از گاز‌های همراه نفت بیش از ۶۰ سال در خارگ در حال سوختن است خاطر نشان کرد: این مهم هم محیط زیست را آلوده می‌کند و هم از این ثروت عظیم استفاده درست نمی‌شود اکنون یک پالایشگاه برای جمع‌آوری این گازها در حال ساختن است تا به‌زودی این گاز‌ها که سوخته می‌شود به محصولاتی ارزشمند تبدیل شود که هم قابل صادرات است هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی از اجرا تامین آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا خبر داد و افزود: استاندار بوشهر در تلاش است که از همین امکانات صنعتی بتواند برای شیرین سازی آب دریا و تامین آب شرب استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار