استاندار مازندران:

برای حفظ تاریخ مازندران باید سنگر اقتصادی را فتح کنیم

«حسینی‌پور» با بیان اینکه برای حفظ تاریخ مازندران باید سنگر اقتصادی را فتح کنیم، گفت: دنیا بسیج شده تا ایران اسلامی از پیچ آخر عبور نکند.
کد خبر: ۵۵۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ - 04November 2022

برای حفظ تاریخ مازندران باید سنگر اقتصادی را فتح کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران شامگاه پنجشنبه در همایش «نام آوران مازندران» که همزمان با آغاز هفته فرهنگی مازندران در تالار مرکزی ساری برگزار شد، با بیان اینکه مازندران امروز افتخار این را دارد که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به همت دولت مردمی سیزدهم نام خودش را ثبت کند و تاریخ این دیار را به رخ بکشد، اظهار داشت: تاریخ مازندران تاریخ بزرگی است و برای مردم بزرگ این خطه از شمال کشور این تاریخ نیاز به ثبت در تقویم نیست چرا که مازندران خود تقویم است.

حسینی‌پور با بیان اینکه مازندران در عصر حاضر و گذشته‌های دور در تاریخ نشان‌هایی را دارد که این نشان‌ها معرف هویت این ملت بزرگ است و تشکیل حکومت شیعیان برای مازندران افتخار بزرگی است، ادامه داد: مازندران به نسبت باقی استان‌های کشور مفاخر علمی، دینی، ورزشی، فرهنگی، هنری و ... بیشماری دارد که باید در تاریخ معنویت و فلسفه ایران به آن افتخار کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه علمای مازندران امروز در صدر علمای جهان اسلام قرار دارند، افزود: شخیصت‌های ممتاز همانند آیت الله کوهستانی، شیخ فضل الله نوری، علامه حسن زاده آملی، علامه جوادی آملی از جمله این علما هستند.

وی با بیان اینکه مازندران مهد دلیران است، گفت: مازندران با تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید نقش مهمی را در تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی به ثبت رساند.

این مقام مسئول به افتخارآفرینی‌های مازندرانی‌ها در عرصه‌های بین المللی ورزشی اشاره و بیان کرد: باید به پاس آنچه که در گذشته میراث مازندران شد افتخار کنیم و باید هویت این مازندران را در فضای عمومی کشور و حوزه بین الملل معرفی کنیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه امروز گذشتگان ما از ما سوال می‌پرسند ما جغرافیای مازندران را تحویل شما داده‌ایم و شما با این استان چه کرده‌اید، ادامه داد: مازندران در حوزه‌های متخلف نیازمند تحول است.

وی با بیان اینکه روز مازندران باید بهانه‌ای شود تا علما، نام آوران، دانشمندان، تاریخ سازان و ... به تبیین نقش و هویت مازندران برای همگان پای کار بیایند، گفت: هویت مازندران با کاهش شدید جمعیت مورد تهدید جدی است.

حسینی‌پور با بیان اینکه مهاجرت وسیع اقشار مختلف به مازندران تغییر وضعیت جمعیت مازندران را تهدید می‌کند، ادامه داد: هر کسی که تاریخ و هویت مازندران برایش مهم است باید در حوزه جوانی جمعیت کمک کار مسئولین شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند استانی که دریا و جنگل دارد معنی ندارد که بیکار داشته باشد، گفت: جوانان مازندران در رشته‌های مختلف علمی از مهمترین دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند، اما بیکار هستند که زیبنده نیست.

حسینی‌پور با بیان اینکه دولتی‌ها به تنهایی نمی‌توانند همه ظرفیت‌ها را برای ایجاد اشتغال و توسعه استان پای کار بیاورند، افزود: قطار توسعه استان در حال حرکت است. اما نیازمند این هستیم تا با فکر همه نخبگان مازندران به حرکت این قطار را سرعت ببخشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴نفر از سفرای کشور‌های مختلف را در مازندران داشتیم برای مذاکرات توسعه استان، ادامه داد: مازندران با بیش از پنج کشور مهم همانند روسیه هم مرز هستیم و تلاش داریم به صادرات با این کشور‌ها دست یابیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه تلاش داریم کشاورزان و باغداران استان بازار محصولات خود را در خارج از مرز‌های این جغرافیا پیدا کنند، گفت: مازندران بهترین اطلس گردشگری را دارد باید از این ظرفیت برای توسعه استان و اشتغالزایی بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد سد گلورد با ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیصی رئیس دولت سیزدهم تکمیل شده است، افزود: بزرگترین و زیباترین پل دنیا با ۲۸۰ متر طول در جوار سد گلورد ایجاد خواهد شد تا بعنوان پیاده راه مورد توجه گردشگران داخلی و بین المللی قرار گیرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه سه روز گذشته یک قرارداد با وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا بستیم تا جاده‌های مازندران تکمیل شود، گفت: برنامه کارگو که تمام محصولات مازندران را به صورت هوایی به اروپا برسانیم را در دستور کار داریم.

استاندار مازندران  به رفع موانع برای استفاده از ظرفیت صادرات در حوزه هوایی با خریداری دو هواپیمای کارگو (حمل بار) اشاره و بیان کرد: ایر تور‌های متعددی برای همکاری با استانداری مازندران جهت توسعه صادرات هوایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای حفظ تاریخ مازندران باید سنگر اقتصادی را فتح کنیم، افزود: دنیا بسیج شده تا ایران اسلامی از پیچ آخر عبور نکند.

حسینی‌پور با بیان اینکه دشمن دلسوز مرگ دختر جوان ایرانی کرد زبان نیست چراکه اگر اینطور بود سناریوی کشته سازی را راه نمی‌انداخت، گفت: نخبگان به جوانان بگویند دستاورد‌های ایران موجب شده دشمن در ایران آشوب و اغتشاش به پا کند.

وی با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت‌های برق استان مازندران ۵هزار میلیارد تومان فاینانس شده است، اذعان داشت: همچنین  تفاهم نامه‌های استان برای صادرات با چین تا سقف یک میلیارد دلار هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار