رئیس شورای سیاست‌گذاری فصلواره فرهنگی هنری ایثار:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند پیوند هنر و مردم است

مختاری گفت: امروز بیش از هر زمانی به گفتمان‌سازی در حوزه ایثار و شهادت، خاصه در لایه‌های میانی مردم نیازمندیم و لذا باید پیوندی میان هنر و مردم اتفاق افتد.
کد خبر: ۵۵۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ - 06November 2022

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند پیوند هنر و مردم استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «فرهاد مختاری» رئیس شورای سیاست‌گذاری فصلواره فرهنگی هنری ایثار در برنامه تقاطع فرهنگ رادیو گفت‌وگو با اشاره به منویات رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: اصحاب فرهنگ و هنر از اولین دوره فصلواره فرهنگی هنری ایثار استقبال کردند.

فصلواره دوم ضمن آسیب شناسی حوزه‌های مختلف اجتماعی و نگاه ویژه به دوره نخست، کارگروه‌هایی را به منظور ارتقای کمی و کیفی و ارتباط مستمر با اصحاب فرهنگ و هنر تشکیل داد که ضمن بر طرف کردن اشکالات، برنامه ریزی درستی برای هم افزایی بیشتر صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه ایثار و شهادت و ترویج روحیه از خود گذشتگی در میان آحاد جامعه گفت: فرهنگ ایثار عمومی با نگاهی ویژه به مساجد و محلات سطح شهر توسعه می‌یابد و از خانواده شهدا و ایثارگران تجلیل خواهد شد.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید از تشویق هنرمندان برای تولید آثاری فاخر با موضوع جهاد، مقاومت، همدلی اجتماعی و با بهره گیری از شیوه و ابزار‌های مختلف زبان هنر خبر داد و گفت: استعداد و ظرفیت‌های جوان در زمینه‌های مختلف هنری با محوریت ایثار و شهادت رصد و کشف خواهد شد.

مختاری از ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان مرتبط با موضوع ایثار و شهادت سخن گفت که با هدف گردآوری و انتشار آثار تولیدی صورت می‌گیرد و از طرفی تولید آثار ارزشمند هنری با هدف ارتقای بینش و آگاهی جامعه و ایجاد گفتمان سازیِ اجتماعی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار خواهد بود.

وی تاکید کرد امروز بیش از هر زمانی به این گفتمان سازی خاصه در لایه‌های میانی مردم نیازمندیم و لذا باید پیوندی میان هنر و مردم اتفاق افتد تا موجب کاهش شکاف بین نسلی و ترویج روحیه خودباوری شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار