مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید امور ایثارگران مطرح کرد؛

«مخاطب شناسی» و «سواد رسانه‌ای» دو سلاح مهم برای نویسندگان تراز انقلاب اسلامی

نریمانی در رابطه با اهمیت تجهیز نویسندگان به سواد رسانه‌ای گفت: اگر نویسنده تراز انقلاب اسلامی ما مخاطب‌شناسی و سواد رسانه‌ای نداشته باشد در این جنگ سرد نابرابر دشمن حتما با مشکل مواجه خواهد شد، از این‌ رو ما باید در زمینه تجهیز خود به علم روز و افزایش راندمان نظام ادبی خود در این زمینه کار کنیم.
کد خبر: ۵۵۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 29October 2022

فرهنگ ایثار بهترین شیوه هنرمندی در برابر خالق هستی است/بنیاد نقش مهمی در تربیت نویسندگان در تراز انقلاب داردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رحیم نریمانی» مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین افتتاحیه همایش نویسندگان نوقلم با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت، اظهار داشت: حسنه جاریه و شجره طیبه فرهنگ ایثار و شهادت، به عنوان یک فرهنگ کمال‌گرای الهی می‌تواند انسان را از فرش به عرش برساند و بهترین شیوه هنرمندی و طنازی در برابر خالق هستی است.

وی خطاب به نویسندگان گفت: ما در همه دوران‌ها به روحیه شهادت‌ طلبی و شهدا محتاج هستیم و شما هم به عنوان نخبگان ادب و هنر به راستی به این ارزش والای فرهنگی پی برده و قلم خود را در این مسیر قرار داده‌اید.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از میزبانان و فراهم‌آورندگان این گردهمایی خاطرنشان کرد: امیدوارم زمینه اثربخشی و کارآمدی این برنامه را در این سه روز داشته باشیم و به شما عزیزان توصیه می‌کنم از لحظه لحظه این برنامه برای مهارت‌افزایی، ایجاد ارتباط بین نویسندگان استانی و ارتباط و انتقال تجربه از اساتید دانشگاه استفاده کنید و هدف غایی و اساسی فرهنگی که در قالب برگزاری این همایش دیده شده است، زمینه‌ای باشد تا بتوانیم شبکه وزین، منسجم و همگرایی از نخبگان نویسنده کشور برای توسعه، ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های سوم و چهارم و حتی پنجم را با استفاده از ابزار رسانه به خصوص رسانه مانای کتاب پیش ببریم.

وی تصریح کرد: در رأس هرم این نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری موضوع حساس و مهم برهه ۴۰ ساله دوم را در قالب «جهاد تبیین» مطرح کرده و تاکید زیادی به این موضوع دارند.

نریمانی افزود: با وجود پدیده‌ای به نام گسست نسلی و هدف غایی تحت عنوان ارتباط بین نسلی، وظیفه داریم به عنوان کمترین دِین نسبت به خانواده‌های شهدا، بحث ترجمه زبان آذری به هر زبانی باشد را انجام دهیم چراکه معتقدیم انتقال پیام به‌وسیله گنجینه خاطرات مادران شهدا به هر زبانی باشد، انجام می‌شود و پیام واقعی و راستین میراث‌های ماندگار خانواده‌های شهدا و ایثارگران را که به سرعت در حال از دست دادن هستیم، باید منتقل شوند و شما به عنوان خادمان خانواده‌های شهدا وظیفه دارید این خاطرات را ثبت و ضبط و برای آیندگان بیان کنید چراکه این‌ها جزء هویت‌های ملی، دینی و زمینه‌های اقتدارآفرینی ما هستند.

وی تاکید کرد: بزرگترین قدرت بازدارندگی کشور‌ها روحیه ایثار، شهادت و از خود گذشتگی است و قلم‌ زدن در راستای استقلال و امنیت کشور توفیق بزرگی بوده و به نوعی ادای دین به شهدا محسوب می‌شود.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما بنیاد در حوزه فرهنگی به دنبال تربیت نویسندگان در تراز انقلاب هستیم تا آن‌ها بتوانند محتوای باکیفیت تولید کنند، گفت: محصولات این نویسندگان باید اثربخشی لازم را داشته باشند تا بنیاد شهید و امور ایثارگران بتواند از آن‌ها حمایت کند.

وی افزود: در قبال اینکه ما ۴۰ سال در برابر دسیسه‌های دشمن ایستادگی کردیم، اگر نویسنده تراز انقلاب اسلامی ما مخاطب‌شناسی و سواد رسانه‌ای نداشته باشد در این جنگ سرد نابرابر دشمن حتما با مشکل مواجه خواهد شد، از این‌ رو ما باید در زمینه تجهیز خود به علم روز و افزایش راندمان نظام ادبی خود در این زمینه کار کنیم.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم فرصتی که با زحمت عزیزان فراهم شده زمینه انتقال تجربه برای نویسندگان عزیز باشد و ما به‌عنوان خادمان شما از آثار شما در کمیته تالیف و نشر حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها