مسوولین کنگره شعر دفاع مقدس با رئیس حوزه هنری دیدار کردند؛

دادمان: «کنگره شعر دفاع مقدس» یک اتفاق شناخته شده و اثرگذار است

رئیس حوزه هنری به فعالیت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در برگزاری بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: «کنگره شعر دفاع مقدس» یک اتفاق شناخته شده و اثرگذار است.
کد خبر: ۵۵۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵ - 07November 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس و حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین انصاری‌نژاد» دبیر علمی بیست‌وچهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس با «محمدمهدی دادمان» رئیس رئیس حوزه هنری دیدار کردند.

انصاری‌نژاد: لزوم هم‌افزایی حوزه هنری در رویداد‌های دفاع مقدس

در ابتدا، حجت‌الاسلام «انصاری‌نژاد» به تشریح فعالیت‌های سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه این سازمان در چند ساحت مهم فرهنگی فعالیت گسترده دارد، افزود: در حوزه نشر کتاب دفاع مقدس سال گذشته سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس یک هزار و ۷۵۰ کتاب رمان، شعر، خاطره پیرامون موضوع دفاع مقدس منتشر کرده است و سالانه در این سازمان سه رویداد ملی کنگره شعر دفاع مقدس، انتخاب کتاب دفاع مقدس و جایزه داستان کوتاه دفاع مقدس را برگزار می‌کند.

وی به اضافه شدن محور‌های «ایران قوی و مستقل» و «شهدای سومین حرم اهل بیت» به محور‌های کنگره شعر دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: اختتامیه این رویداد در ایام دهه فجر برای چهارمین سال در استان فارس و شهر شیراز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد درباره رویداد داستان کوتاه یوسف گفت: این رویداد امسال به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر به موضوع خرمشهر خواهد پرداخت. رویداد انتخاب کتاب سال دفاع مقدس نیز یکی از اتفاقات شاخص سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس است که همه ساله باشکوه و تاثیرگذار برگزار می‌شود.

دبیر کنگره شعر دفاع مقدس با تاکید براینکه فعالیت‌های سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همسو با ماموریت‌های حوزه هنری است، ادامه داد: هم‌افزایی و اهتمام حوزه هنری در کنگره شعر دفاع مقدس، جایزه انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس و جایزه ادبی داستان کوتاه یوسف می‌تواند موجب ارتقا این رویداد‌های مهم فرهنگی در راستای شکوه و تاثیرگذاری آن باشد.

بایرامی: پنج هزار شعر به دبیرخانه کنگره شعر دفاع مقدس رسیده است

سپس، سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهم این سازمان برگزاری کنگره ادبیات پایداری است، افزود: دبیرخانه کنگره ادبیات پایداری در استان کرمان قرار دارد که تاکنون ۱۳ دوره آن برگزار شده است و شخص شهید حاج قاسم سلیمانی به این رویداد اهتمام داشت و چند جلسه پیرامون کنگره را با اعضای دانشگاه کرمان برگزار کرده بود.

وی با تاکید براینکه کنگره ادبیات پایداری خروجی بسیار خوبی داشته و ویژه دانشگاه است، ادامه داد: ارتباط ما در تمام استان‌های سراسر کشور با دفاتر حوزه هنری ارتباط مناسبی است؛ در تمام جشنواره و رویداد‌های مختلف سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حضور و فعالیت حوزه هنری چشم‌گیر است و ما نیز سعی داریم فعالیت حوزه دفاع مقدس را انحصاری نبینیم.

رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس به ارتباط منسجم با اندیشکده ادبیات پایداری حوزه هنری اشاره و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از اساتید رویداد‌های سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس را اساتید مجموعه حوزه هنری تشکیل می‌دهد.

سردار بایرامی از استقبال شاعران از بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: تاکنون بیش از پنج هزار اثر از شاعران سراسر کشور به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس رسیده است. ما در این رویداد برای هر استان یک دبیر علمی و هیئت داوری انتخاب کردیم و بهترین‌های هر استان به بخش ملی رویداد خواهد رسید که فکر می‌کنیم خروجی خوبی را شکل بدهند.

دادمان: «کنگره شعر دفاع مقدس» یک برند شناخته شده و اثرگذار است

در ادامه، «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزه هنری با تاکید براینکه تمرکز و ماموریت حوزه هنری پرداختن به موضوع دفاع مقدس است، افزود: حوزه هنری پای کار فعالیت‌‌های دفاع مقدس خواهد بود و در رویدادهای سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس پای کار خواهد آمد.

وی به کنگره شعر دفاع مقدس، رویداد انتخاب کتاب سال دفاع مقدس و جایزه داستان کوتاه یوسف اشاره کرد و گفت: رویدادهای که سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس طی سال‌ها اهتمام در برگزاری آن‌ها داشته است به نوبه خودشان از فعالیت‌های شناخته شده و موثر در حوزه ادبیات دفاع مقدس بوده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار